تبیان، دستیار زندگی
به گزارش تبیان و به نقل از روابط عمومی پرو|ژه فرزند صبح عوامل این فیلم هم اكنون آخرین صحنه‌های مربوط به كودكی حضرت امام (ره) را در لوكیشن شهریار فیلمبرداری می‌كنند و با ساخته شدن لوكیشن بیمارستان آخرین تصاویر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"فرزند صبح" به سکانس رحلت امام (ره) رسید

بهروز افخمی

با گرفتن صحنه‌های مربوط به آخرین روزهای حیات حضرت امام (ره) در بیمارستان، فیلمبرداری "فرزند صبح" بعد از سه سال به پایان می‌رسد.

به گزارش تبیان و به نقل از روابط عمومی پرو|ژه فرزند صبح عوامل این فیلم هم اكنون آخرین صحنه‌های مربوط به كودكی حضرت امام (ره) را در لوكیشن شهریار فیلمبرداری می‌كنند و با ساخته شدن لوكیشن بیمارستان آخرین تصاویر این فیلم که رحلت امام است  فیلمبرداری خواهد شد.

بنا بر این گزارش؛فیلمبرداری "فرزند صبح" به كارگردانی بهروز افخمی كه از مهرماه سال 83 آغاز شده است تا اواخر تیر ماه به پایان خواهد رسید.

محمدرضا شرف‌الدین تهیه‌كننده این فیلم نزدیك شدن به چهره حضرت امام (ره) در كاری سینمایی، گرفتن چند صحنه استثنایی، طراحی‌هایی برای دوربین كه برای اولین بار در دنیا تجربه می‌شود و انتظاری 2 ساله برای بزرگ‌تر شدن بازیگر خردسال فیلم را از ویژگی‌های فرزند صبح می‌داند و معتقد است: علی‌رغم خستگی كه از تولید این كار برایم مانده اما وقتی به فیلم و راش‌های موجود فكر می‌كنم می‌بینیم كه طولانی شدن فیلمبرداری می‌ارزید.

25 تیر ماه 84 بود كه بهروز افخمی از متوقف شدن فیلمبرداری این فیلم برای یك یا دو سال خبر داد.

وی اعلام كرد: پروژه‌ی «فرزند صبح» البته مشكلات مالی داشت، اما این مشكلات قابل حل بود و طی صحبتهایی كه با تهیه كننده و سرمایه‌گذار داشتیم، حل شد. دلیل اصلی توقف فیلمبرداری در حال حاضر توانایی و درخشش بازیگر خردسالی است كه نقش امام (ره) را در سه، چهار سالگی بازی می‌كند. با توجه به اینكه فیلمنامه «فرزند صبح» دو بخش مجزا دارد و بخش دوم آن در دوران هفت، هشت سالگی امام (ره) یعنی سه، چهار سال بعد از بخش اول می‌گذرد، بنا بود كه بازیگر دیگری دوران هفت، هشت سالگی امام (ره) را بازی كند، اما بازیگر بخش اول آنقدر خوب از آب درآمد كه تصمیم گرفتیم یكی دو سال صبر كنیم و بخش دوم را با خودش بگیریم. درواقع این بازیگر ـ آرمان ایرانپور ـ آنقدر تاثیرگذار و به یادماندی است كه فكر می‌كنم جابه‌جایی او با یك بازیگر دیگر باعث ضایع شدن نیمه‌ی دوم فیلم خواهد شد و با توجه به اینكه در حال حاضر به پنج سالگی نزدیك می‌شود، می‌ارزد كه منتظر بمانیم و بخش دوم را با خودش فیلمبرداری كنیم.

محمدرضا شرف الدین در ادامه افزود: "سکانس رحلت امام (ره) از نمای نقطه نظر (P.O.V) گرفته می‌شود و در معدود پلان هایی که حضرت امام (ره) را می بینیم قرار است محمدرضا شریفی نیا نقش یادگار حضرت امام (ره) را ایفا کند."

تهیه کننده "فرزند صبح" از پایان تدوین بخش های فیلمبرداری شده خبر داد و گفت: "تدوین قسمت های فیلمبرداری شده توسط بهروز افخمی به پایان رسیده و پس از فیلمبرداری سکانس های باقیمانده وی تدوین نهایی را انجام خواهد داد."

وی در پایان درباره زمان اکران "فرزند صبح" گفت: "هنوز تصمیمی مبنی بر حضور این فیلم در جشنواره بیست و ششم نگرفته ایم و منتظریم ببینیم چه فیلم هایی در جشنواره حضور خواهند داشت. سپس در این باره تصمیم نهایی را اتخاذ خواهیم کرد."

هدیه تهرانی، آتیلا پسیانی، محمدرضا شریفی نیا و مهدی صفوی بازیگران اصلی فیلم و آرمان ایرانپور، هادی حیدری و عبدالرضا اکبری نیز به ترتیب ایفاگر نقش های کودکی، جوانی و میانسالی حضرت امام (ره) در "فرزند صبح" هستند.

وی همان زمان نسبت به اعتراضاتی كه درباره‌ی حضور برخی بازیگران شده بود، گفته بود: من هیچ اهمیتی به آن حرفها و اعتراضات ندادم، زیرا برای من روشن بود كه یا فیلم را همانطور كه خودم تشخیص می‌دهم می‌سازم یا اصلا نمی‌سازم. فكر می‌كنم كسانی كه می‌خواستند از راه دور فیلم «فرزند صبح» را بپیچانند و مال خود كنند، آموخته باشند كه كار فیلم‌سازی واقعی، تحت تاثیر سیاست‌بازی‌ها قرار نمی‌گیرد.

این كارگردان ادامه داده بود: حالا هم همین تصمیم جدید شاید درسی برای آنان باشد و یاد بگیرند كه وقتی یك كودك چهار، ‌پنج ساله هنرمندی و استعداد نشان بدهد، می‌تواند فیلمبرداری تیم را عقب بیندازد، كه همه‌ی كوشش‌های سیاست‌بازان برای متوقف كردنش به نتیجه نرسید.

مطالب ارتباط:

فرزند صبح از نیمه مرداد

بهروز افخمی: دنبال هر بازیگوشی می روم

بخش دوم فیلمبرداری "فرزند صبح" شهریور 85 آغاز میشود

ادامه فرزند صبح در شهریار

شریفی‌نیا نقش سید احمدخمینی در فرزند صبح با بازی....

شریفی نیا تا 10 روز دیگر در نقش یادگار امام(ره) جلوی دوربین می‌رود

عبدالرضا اكبری در نقش امام خمینی (ره) فیلم فرزند صبح

گزارش تصویری از پشت صفحه فرزند صبح

گزارش ویژه از پشت‌صحنه فرزند صبح