تبیان، دستیار زندگی

تاثیرات مثبت دوست داشتن فردی که احساس می کنید دشمن شماست

8 دلیل جالب برای دوست داشتن دشمن !

اگر فکر میکنید دشمن شما فردی است که باید برای همیشه از ذهن و فکرتان حذف شود سخت در اشتباهید چرا که او می تواند در مواردی کمک تان کند ، مواردی جالب و بسیار مفید که در ادامه این بخش ازتبیان خواهید خواند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دوست دشمن

تاثیرات مثبت دوست داشتن فردی که احساس می کنید دشمن شماست

1. این یک درس عملی در مدیریت خشم است:
اگر صادق باشیم، دشمنان شما بهترین افرادی هستند، که به شما کمک می کنند احساس خشم خود را درک و مدیریت کنید این در حالی است که احتمالا دشمنان شما راهی برای در آوردن حرص شما دارند، اما در کنار آن که آنها می توانند به شما در تلاش برای کنترل این خشم کمک کنند. شما نمی توانید کسی را که دوست دارید ،واقعا عصبانی کنید و تنها زمانی که شما واقعا ناراحت می شوید، یاد می گیرید که چگونه آن را مدیریت کنید. مدیریت خشم، بسیار تاثیرگذارتر است، زمانی که در عمل، و نه در نظریه، دشمنان شما مانند درمانگرانی هستند که شما نیاز دارید، اما در واقع، آنها این را نمی خواهند به طوری که ممکن است بخواهید به آنها نفرت بورزید، آنها به شما فرصتی می دهند تا ابراز خشم خود را کنترل کنید.

2. این یک فرصت برای رقابت سالم است:
ممکن است این را بدانید، اما دشمنان شما برای رقبای بزرگ به عنوان کمک به مهار خشم و تبدیل آن به روحیه رقابتی در شما (گاهی اوقات، شما ممکن است حتی ندانید و تا زمانی که در قالب یک دشمن پدید می آیند، با دید رقابتی با آنها مواجه شوید). شما انگیزه ‎ای برای رقابت پیدا می کنید و این می تواند راهی طولانی برای پیروزی شما باشد با این حال، در حالی که ضروری است که شما به یاد داشته باشید، که در حال رقابت تبدیل به نسخه بدتر از خودتان نشوید. کار کردن در برابر دشمن، پر از چالش و مهارت است و شما باید اطمینان حاصل کنید که در معرض آسیب به خود و یا اخلاقیات خود قرار نگیرید ، رقابت سالم ،همه ی آن چیزی است که شما باید از این مرحله بیاموزید.

3. نظرات منفی، می تواند به شما در دستیابی به موفقیت کمک کند:
درست است، که دشمنان شما هرگز واقعا با شما به اندازه ای خوب نیستند، که درباره شما خوب صحبت کنند با این حال، به همان اندازه که آنها ممکن است از خاستگاه نفرت صحبت کنند، ممکن هست برخی حقایق را نیز به زبان بیاورند به هرحال، هر زمان که چیزی از یک دشمن می شنوید که تند و زننده باشد، ممکن است بخواهید گامی به عقب بردارید و خودتان را ارزیابی کنید. اما این شانس وجود دارد که چیزی که این دشمن می گوید درست باشد و این واقعیت، یک گام مهم در کمک به شما برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر است این یک موقیعت دیگر، در راستای دستیابی به این واقعیت است که دشمنان می توانند به نوبه ی خود درمانگر نیز باشند.

4. دشمنان نیز می توانند متحدان قدرتمند باشند:
دوست داشتن دشمنان شما، همچنین می تواند تلاشی برای برقراری ارتباط و برقراری صلح با آنها باشد در نهایت، اگر شما قادر به ایجاد برخی زمینه های مشترک و متصل هستید، شما در ایجاد دوستی دیگری موفق خواهید بود و چه کسی این را نمی خواهد؟
این ،همچنین می تواند به شما در کار با افراد ،در طولانی مدت کمک کند شما قادرخواهید بود مهارت های بین فردی خود را بهبود ببخشید، و این می تواند به عنوان یک قدم مثبت بزرگ، ثبت گردد.

5. این امر به شما توانایی تحقق مثبت اندیشی را هدیه می دهد:
در بسیاری از موارد ،هنگام منفی بافی، به نظر می رسد که در یک نقطه مثبت اندیشی، همیشه راه خود را پیدا کرده است گاهی اوقات دانستن این واقعیت که شما دشمنانی را نیز دارید، به شما کمک می کند تا بر روی بسیاری از نقاط مثبت و خوبی که در زندگی شما وجود دارد تمرکز کنید. در بسیاری از مواقع، توجهی در زندگی به آنچه عمیقاً می خواهیم نداریم این امر می تواند ناشی از درگیری ذهنی با دشمنان باشد با این حال، دانستن این امر ممکن است شما را به عقب بر گرداند، تا از خوبی ها (و اطرافیان خود) قدردانی کنید.

6. ممکن است یک سوء تفاهم وجود داشته باشد:
گاهی اوقات، اینکه شما یک دشمن دارید، ممکن است بسیار بی دلیل باشد ممکن است که شما علت این رابطه شکست خورده را درنیابید و دشمن شما به کامل کردن تصویر کمک می کند. نزدیک شدن به آنها، به سادگی به شما کمک خواهد کرد که دلیل این شکاف را درک کنید این، به نوبه خود، می تواند به شما کمک کند تا در بهبود روابط خود به پیشرفت دست یابید سوء تفاهماتی رخ می دهد و شما باید بتوانید روی آن ها کار کنید.

7. یاد می گیرید که عشق را تحسین کنید:
یادآوری دائمی این واقعیت که دشمنانی وجود دارند، به شما کمک خواهد کرد، نه به این معنی که کسانی که شما را دوست دارند تایید نشده بمانند عشق و نفرت، دو احساس متضاد هستند و ممکن است یکی برای لحظه ای، آن دیگری را تحت الشعاع قرار دهد با این حال، در حالی که همیشه دشمنانی خواهید داشت، همیشه افرادی هم هستند، که شما را دوست خواهند داشت. این افراد، باید بخاطر آنچه برای شما انجام می دهند، قدردانی شوند هرگز اجازه ندهید که نفرت شما از دشمنانتان جای آن را بگیرد.

8. آیا واقعا به نفرت نیاز دارید؟
حقیقت این است که دشمنی ،فقط احساسات سمی به ارمغان می آورد و واکنش های بدی ،در شما ایجاد می کند اگر درست ، و جایی که باید و شاید زندگی می کنید، واقعا نمی توانید تمام این محموله را در خود حمل کنید نفرت، برای شما بد است و شما باید همه ی راه ها را امتحان کنید، تا از شر آن خلاص شوید این یک واقعیت شناخته شده است، که هیچ کس نمی تواند در حین حمل بسیاری از عقده های عاطفی، واقعا در لحظه زندگی کند خب، نفرت سنگین ترین بار عاطفی ممکن است و تحمل آن مطمئنا برای شما خوشایند نیست!

منبع : نمناک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.