تبیان، دستیار زندگی

چرا تصور می کنیم تحقق خوشبختی و درک آن سخت است

چرا در زندگی احساس خوشبختی نمی کنید؟

شادی چیست ؟ یک وضعیت درونی احساسی و هیجانی مثبت است و یک هماهنگی بین دنیای فیزیکی و معنوی است که رخ می دهد. هنگامی که از زندگی اجتماعی، کار، خانواده خود لذت می بریم و به اندازه کافی زمان برای تنهایی و تجدید قوا اختصاص می دهیم ، برای هر یک از ما شادی چیزی متفاوت است ، تعریف شادی سخت تر از خود شاد بودن است. از آنجا که خوشبختی یک احساس است، نحوه ی تفکر، احساس و سبک زندگی است. این چیزی نیست که ما بتوانیم درک کنیم، یک دستورالعمل داشته باشیم و فقط آن را بر همان اساس بسازیم. خوشبختی باید توسط خودمان کشف شود. چرا که تجربه ای است که می توانیم آن را درک کنیم، خودمان باشیم و قدردانی کنیم. اما چرا اینقدر سخت است که خوشحال باشیم؟ آیا این به این دلیل است که ما در لحظه زندگی نمی کنیم و در مورد گذشته نا امید می شویم یا نگران آینده هستیم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
احساس خوشبختی  نکردن

چرا تصور می کنیم تحقق خوشبختی و درک آن سخت است


1- ما در گذشته یا آینده زندگی می کنیم :
همیشه چیزی ناامید کننده در مورد گذشته وجود دارد ، اشتباهات روز به روز بزرگتر می شوند و ما را از داخل می بلعند. آنها می توانند اراده مان را برای زندگی از بین ببرند، و دستیابی به آن را به چالش کشیده یا از بین ببرند. ما از آینده، از دست دادن و اشتباه می ترسیم. ترسها از اراده و انرژی ما برای زندگی می کاهند.
 
2- ما در لحظه زندگی نمی کنیم :
اگر در لحظه زندگی نکنیم، نمی توانیم برآوردها و معجزات را متوجه شویم. و هرروز فقط شاهد از دست دادن فرصت ها و از دست دادن پتانسیل خواهیم بود.

3-ما عجولانه زندگی می کنیم :

وقتی ما عجولانه زندگی می کنیم. سعی می کنیم از دیروز فرار کنیم و آینده را تعقیب کنیم و آن را تا حد ممکن سریع پیش ببریم و از شکست ها و ناشناخته ها تصوری نداشته باشیم.
 
4- ما فراموش می کنیم که قدردانی کنیم و سپاسگزار باشیم :
هنگامی که در وضعیت عجله ای پریشان هستیم، فراموش می کنیم که از آنچه که داشته، و داریم و خواهیم داشت سپاسگزار باشیم و نمی توانیم مثبت و با دیگران مهربان باشیم و قدردانی کنیم.

5- خودمان را با دیگران مقایسه می کنیم و آنچه را آنها دارند می خواهیم :
هنگامی که شروع به مقایسه زندگی خود با دیگران می کنیم، فکر می کنیم که با آنچه دیگران انجام می دهند و دارند خوشحال خواهیم شد، اما وقتی آن را بدست می آوریم، به ندرت درست است و غالبا، ناخوشایندی در پشت بسیاری از چیزها را که همسایه مان ممکن است داشته باشد نمی بینیم.
 
6- نمی دانیم که ما واقعا چه می خواهیم:
برای خوشحال بودن ،این نکته زندگی را درک کنید ، اگر ما زمان را برای درک آن نگذاریم و سعی کنیم با چیزی که دیگران انجام می دهند خوشبختی ما تحقق یابد، احساس خالی بودن و گم شدن می کنیم. نمی توانیم خوشحال باشیم یا به شادمانی دست پیدا کنیم، اگر ندانیم که به کجا باید برویم و هر لحظه دلمان برای چیز دیگری تنگ خواهد شد و از دست خواهیم داد.

7- واقعیت را فراموش میکنیم :
گاهی اوقات، واقعیت انقدر ساده پنهان می شود که هر کسی آن را فراموش می کند و در فانتزی و دنیای مجازی لذت می برد ، با نگاهی واقعی به زندگی، اگر چیزی وجود دارد که می خواهیم تغییر دهیم و متفاوت باشیم، به دنبال آن خواهیم رفت. نه از مشکلات پنهان شوید و نه وانمود کنید همه چیز درست است اما دیدگاه واضحی را در جایی که در حال حاضر هستید و جایی که می خواهید باشید و آنچه می خواهیمد داشته باشید ؛ ما می توانیم یک رویای بزرگ داشته باشیم، اما بدون عمل، این فقط یک فانتزی است. گاهی متوجه می شویم که اولویت های ما بهم ریخته باید برای زندگی خودمان و برای دیگران تعادل پیدا کنیم.
آسانتر نیست که مسئولیت زندگی مان را بر عهده بگیریم و هر روز برای دیگران وقت نگذاریم تا به آنچه که ما می خواهیم برسیم و نیازهای خودمان را در مقام اول قرار دهیم؟برای ما دنیای درونی مان مهم تر است یا دنیای بیرونی؟
خوشبختی چیست ؟ این است که بدانیم که چه چیزی میخواهیم، مراحل مشخصی برای رسیدن به آن را درنظر بگیریم و هر روز با قدردانی و ایمان آن را در آغوش بگیریم. انتخاب کنیم تا این روز را به همان اندازه خوشحال و در لحظه باشید. توجه داشته باشید که چقدر خوشحال هستید و دلیلی برای از دست دادن شادی ندارید، اما خالص و رنگارنگ آن را بسازید.

منبع : نمناک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.