تبیان، دستیار زندگی

محافظی برای تایرهای تیوب‌دار

این تکنولوژی؛ از دوچرخه تا هواپیما و برای تمامی وسایط نقلیه تایردار قابل بهره برداری است و آنها را در برابر پنچری محافظت می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تایرون
اخیرا، تیمی با بررسی‌های گسترده در زمینه‌ی تایرو علل پنچری آن، توانسته‌اند محافظی برای تایرهای تیوب‌دار و تیوبلس در برابر پنچری اختراع کنند. این محافظ، متشکل از مواد نانوپلیمر است که در برابر اشیای تیز و برنده، مقاوم شده است.

تایرون Tiron ، بصورت یک متریال ژله‌ای درون تایرهای تیوب تایپ و تایرهای تیوبلس به مقدار اندک از طریق والو تزریق می‌شود و سپس به تایر، باد زده می‌شود. در صورت سوراخ شدن و پنچری؛ این متریال عمل ترمیمی خود را در محل رخنه انجام می‌دهد.

این تکنولوژی؛ از دوچرخه تا هواپیما و برای تمامی وسایط نقلیه تایردار قابل بهره برداری است و آنها را در برابر پنچری محافظت می‌کند.



حائز اهمیت آن که، این متریال با تکنولوژی نانو تهیه می‌شود در دنیا بی‌نظیر است و هزینه آن برای یک حلقه تایر موتور سیکلت حدودا ۲۵۰۰۰ تومان تخمین زده شده و به همین نسبت برای سایر تایرها متفاوت می‌باشد.

این تکنولوژی؛ از دوچرخه تا هواپیما و برای تمامی وسایط نقلیه تایردار قابل بهره برداری است و آنها را در برابر پنچری محافظت می‌کند. حتی اگر هم‌زمان، چند پنچری در تایر نیز اتفاق بیفتد؛ این دستاورد می‌تواند خودترمیمی کرده و مشکل را رفع کند.

محصول مذکور، حاصل آزمایش‌های مختلف در این زمینه بوده و تولیدی کاملا داخلی محسوب می‌شود که تولید انبوه آن برای انواع دوچرخه، موتورسیکلت، ویلچر و انواع لودر و ماشین آلات راهسازی آغاز شده است.

تایرون (Tiron) نام تجاری تیوپ ضد پنچری است که توسط مجید مهدی جبار مخترع ایرانی تولید شده است.