تبیان، دستیار زندگی

در نشست اعلام نتایج تازه‌ترین پیمایش ملی بازی‌های رایانه‌ای در کشور؛

افزایش آمار کاربران بازی‌های رایانه‌ای به ۲۸ میلیون نفر در کشور

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بنابر آخرین پیمایش ملی تا انتهای سال ۹۶ ما ۲۸ میلیون نفر کاربر بازی‌های رایانه‌ای داریم که نرخ رشد ۱۲ درصدی کاربران را طی ۲ سال گذشته نشان می‌دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نشست خبری بنیاد ملی بازی های رایانه ای
به گزارش تبیان، حسن کریمی قدوسی در نشست اعلام نتایج تازه‌ترین پیمایش ملی بازی‌های رایانه‌ای در کشور افزود: ما هر دو سال یکبار پیمایشی ملی انجام می‌دهیم که این پیمایش جدید با ۸ هزار پرسشنامه در سطح کشور، حتی در شهر‌های کوچک و روستا‌ها انجام شده است.
وی گفت: حجم بازار بازی‌های رایانه‌ای به ۹۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش یافته است در حالی که سال ۹۴ این رقم ۴۶۰ میلیارد تومان بود.
قدوسی افزود: نتایج نشان داد ما ۷۴ درصد بازیکن مبتدی، ۱۸ درصد بازیکن نیمه حرفه‌ای و ۸ درصد بازیکن حرفه‌ای در کشور داریم.
وی گفت: ۸۸ درصد جمعیت بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای با تبلت و گوشی هوشمند بازی می‌کردند و نرخ رشد بازیکنان با رایانه‌های خانگی منفی بوده است که نشان می‌دهد استقبال از بازی‌های گوشی‌های هوشمند مدام در حال افزایش است.
قدوسی افزود: نیمی از کسانی که با تبلت بازی می‌کنند کودکان زیر ۱۲ سال هستند و میانگین سنی بازیکنان در ایران از ۲۱ سال در پیمایش سال ۹۴ به ۱۹ سال در پیمایش سال ۹۶ کاهش یافته است.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس به ترتیب بیشترین تعداد بازیکن بازی‌های رایانه‌ای را دارند.