تبیان، دستیار زندگی

چگونه همه را مجذوب و عاشق خود کنیم؟

محققان دائما در حال پیدا کردن شواهدی هستند که ارتباط میان اعتماد به نفس و موفقیت را نشان می دهد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، اغلب جذاب تر به نظر می رسند، به عنوان فروشنده عملکرد بهتری دارند و در فضاهای تعاملی، خوب تر به نظر می رسند. آنها همچنین معتقدند که توانایی روبرو شدن و کنترل هرچیزی که زندگی بر سر راه آنها قرار می دهد را دارند، آنها ریسک پذیر هستند که در واقع آنها را به سمت فرصت های بیشتر هدایت می کند. اگر می خواهید که در وجود خودتان نیز شاهد این خصایص شخصیتی باشید، می توانید روش های زیر را به کار بگیرید تا تعامل آسان تری با خودتان داشته باشید با این توضیحات متوجه شدید که یک ازعوامل اصلی برای جذاب بودن و داشتن ارتباطات اجتماعی با کیفیت و بدون استرس داشتن اعتماد به نفس است درست موضوعی که در ادامه این بخش از نمناک راه کارهایی برای پیشرفت در آن با هدف جذب دیگران به خود مطرح خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چگونه همه را مجذوب و عاشق خود کنیم؟

11 توصیه برای جذاب بودن و مجذوب کردن دیگران

1. همیشه برای گفتن یک ماجرای خوب آماده باشید.
حتی اگر زندگی آرامی دارید و هیچ ماجراجویی و داستانی در آن رخ نمی دهد، همیشه باید بتوانید که پاسخ به سوال "چه خبر" را به بهترین حالت ارائه دهید. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، در گفتگوها و مکالمه ها ماهر هستند، اما برخی افراد به تمرین بیشتری نیاز دارند. آیا برای یک تعطیلات برنامه ریزی کرده اید؟ دکور قسمتی از خانه ی خود را تغییر داده اید؟ فرزندان خود را در رویدادهای ورزشی شرکت داده اید؟ روی یک پروژه ی بزرگ سرمایه گذاری کرده اید که به توجه شما نیاز دارد؟ زمانی که دیگران مکالمه ای را آغاز می کنند، باید ماجرای جالبی را برای آنها تعریف کنید و حرفی برای گفتن داشته باشید.
 
2. کنجکاوی خود را ابراز کنید.
این روش نیز به منظور مکالمه های جذاب تر ارائه می شود، تلاش کنید که میزان علاقه ی خود به موضوع و گفتگو را به سایر افراد نشان دهید. در ادامه، با نمونه ای از سوالاتی آشنا می شوید که باعث می شود مردم درباره ی خودشان حرف بزنند:
بیشتر راجع به چه چیزی هیجان زده هستید؟
در حال حاضر با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنید؟
مرحله ی بعد چه خواهد شد؟
علاوه بر این، خودتان نیز باید برای پاسخ دادن به این سوال ها آماده باشید، این آمادگی باعث می شود که داستان خوبی را تعریف کنید.
 
3. برای داشتن یک حالت بدن خوب تمرین کنید
قوز نکنید، این کار در زمانی که در حال گفتگو با دیگران هستید نشان از عدم باور به خودتان دارد. با یک ماژیک قرمز، علامت فلش به سمت بالا را روی یک برچسب بکشید و آن را روی نمایشگر کامپیوتر خود بچسبانید. با این کار به خودتان یادآوری می کنید که درست بنشینید و شانه هایتان را عقب ببرید. حالت درست ستون فقرات و بالا نگه داشتن چانه، باعث می شود که حالت درست صورت را به نمایش بگذارید.

4. نگران نباشید که مردم درباره ی شما چه فکری می کنند.
افرادی که با مشکل کمبود اعتماد به نفس مواجه هستند نمی توانند در لحظه حاضر باشند، آنها اغلب از خودشان می پرسند "آیا با اعتماد به نفس به نظر می رسم؟ آیا آنها فکر می کنند که من باهوش هستم؟ آیا آنها فکر می کنند که آدم موفقی هستم؟ آیا فکر می کنند حرفی که زدم احمقانه است؟" در حقیقت شما هرگز متوجه نمی شوید که دیگران درباره ی شما چه فکری کرده اند. بنابراین، به جای اینکه نگران باشید، روی موضوعی که می خواهید درباره ی آن حرف بزنید متمرکز شوید، مثل پرسیدن سوال های خوب، درگیر نشدن در مکالمه های وقت کش بی فایده و نگاه کردن در چشم افرادی که با آنها صحبت می کنید.
 
5. حرف های منفی که به خودتان می زنید را حذف کنید.
به حرف هایی که در ذهن به خودتان می گویید توجه کنید. هر زمان که به این فکر می کنید که "نمی توانم این کار را انجام دهد"، باید آن را با چیز مثبتی مثل "بهترین تلاشم را به کار می گیرم" جایگزین کنید. برای این کار باید از خودتان خارج شده و از بیرون به خودتان نگاه کنید. اگر کسی کنار شما بنشیند و بگوید که "من خیلی چاق، احمق، زشت، کند و غیره هستم"، چه احساسی در شما شکل می گیرد؟ کاملا ظالمانه است. خودتان را با حرف های خوب تغذیه کنید. آیا در صحبت با دیگران، چنین کلماتی را به کار می گیرید؟ خیر، پس به همان شکلی که با دیگران حرف می زنید، با خودتان صحبت کنید.
 
6. همیشه لبخند بزنید.
لبخند زدن نشان از اعتماد به نفس دارد، حال فرقی نمی کند که دقیقا به چه چیزی فکر می کنید. علاوه بر این، بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که لبخند زدن، به میزان دوست داشتنی بودن فرد بستگی دارد. با لبخند زدن، دوست داشتنی تر به نظر می رسید.
 
7. از اشتباهات خود درس بگیرید، اما روی آنها متمرکز نشوید.
چگونگی روبرو شدن با فراز و نشیب های زندگی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند به خوبی می دانند که هیچ کس کامل نیست؛ هرچقدر هم که اشتباه کرده باشید، باز هم پایان دنیا نخواهد بود. از خودتان بپرسید که این اشتباه تا سه ماه آینده، چه اهمیتی خواهد داشت؟ اگر در زمینه ی کار اشتباه کرده اید، آن را بپذیرید و مراقب باشید که دفعات بعد نیز آن را تکرار نکنید.
 
8. صحبت کردن در جمع و برای عموم مردم را تمرین کنید.
اگر این مورد یکی از نقاط قوت شما به شمار نمی رود، پس به دنبال فرصت هایی باشید تا این مهارت مهم را در خودتان تقویت کنید. قبل از سخنرانی عمومی خود، برای دوستان و خانواده ی خود حرف بزنید و تمرین کنید. کمی سخت به نظر می رسد، اما به شما کمک می کند تا تسلط بیشتری پیدا کنید.
 
9. در کلاس های بداهه گویی شرکت کنید.
این روش کمی دلهره آور است، اما حقیقتا موثر خواهد بود. بسیاری از مدیرعامل های شرکت های بزرگ اعلام کرده اند که این کلاس ها در ایجاد موفقیت آینده ی آنها نقش بسزایی داشته است. در این کلاس ها به طور معمول، یک موقعیت مکانی و شرایط را در اختیار شما قرار می دهند و شما نیز باید داستان با محتوایی را درباره ی آن ایجاد کنید و در آن با دو یا سه نفر دیگر نیز تعامل داشته باشید. اینگونه از فعالیت ها در مجموع به افراد کمک می کند تا در شرایط ناپایدار و پیش بینی نشده، احساس راحتی داشته باشند.
 
10. جسم خود را قوی تر کنید.
تمرین های قوی کردن بدن به زمان زیادی نیاز ندارد و می تواند میزان اعتماد به نفس شما را تا میزان چشمگیری افزایش دهد. در وهله ی اول، شرایطی را فراهم می کند که وزن خود را کم کنید، چرا که با حجم بیشتر ماهیچه ها، متابولیسم نیز افزایش می یابد. علاوه بر این، به حالت بدن کمک می کند. قوی کردن ماهیچه های میانی مثل عضلات شکم، پشت و نواحی لگن، به ثبات حالت ستون فقرات کمک می کند.
 
11. روی ظاهر خود سرمایه گذاری کنید.
در صورت نیاز باید لباس های بهتری خریداری کنید، مدل موی خوبی را برای خود در نظر بگیرید، مشکلات دندان خود را برطرف کنید و هر کاری که لازم است را انجام دهید تا ظاهر بهتری داشته باشید؛ افرادی که ظاهر خوبی دارند، از درون نیز احساسی بهتری خواهند داشت. در حقیقت، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که افراد با جذابیت های ظاهری، باور دارند که به طبقه ی اجتماعی بالاتری تعلق دارند، و این احساس به جذابیت واقعی و موقعیت اجتماعی فعلی آنها مرتبط نیست.

منبع : نمناک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.