تبیان، دستیار زندگی
با تلاش‌های نهادهای قانونی، قضایی و انتظامی كشور، متولیان و مسئولان سینمایی و شهری و اهالی سینما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازار قاچاق فیلم‌های ایرانی مهار شد

بازار قاچاق فیلم‌های ایرانی مهار شد

با تلاش‌های نهادهای قانونی، قضایی و انتظامی كشور، متولیان و مسئولان سینمایی و شهری و اهالی سینما، از یك‌ماه پیش تاكنون، بازار قاچاق فیلم‌های ایرانی، مهار شده است.

به گزارش فارس پس از توزیع نسخه قاچاق فیلم اگه میتونی منو بگیر(شاهد احمدلو) كه حدود یك ماه پیش اتفاق افتاد، هیچ فیلم جدید ایرانی دیگری وارد بازار قاچاق سی دی نشده است و این نشان‌دهنده نتیجه دادن اقدامات پیشگیرانه و نیز مؤثر افتادن اقدامات اجرایی جهت مبارزه و برچیدن بساط قاچاق فیلم‌های ایرانی است.

بنا بر این گزارش، پس از توزیع نسخه‌ قاچاق فیلم‌های نقاب(كاظم راست‌گفتار)، سنگ‌،كاغذ، قیچی(سعید سهیلی) و اگه میتونی منو بگیر»(شاهد احمدلو) كه با اعتراض سازندگان این فیلم‌ها همراه بود و حتی در این راستا یك گردهمایی اعتراض آمیز نیز در یكی از سینماهای تهران برپا شد، فیلم دیگری وارد این شبكه نشده است، در حالیكه فیلم های در حال اكران نیز از جذابیت و اهمیت برای عموم مردم برخوردار هستند و همین ویژگی، بنابر قاعده شوم قاچاقچیان دندان طمع آنها را به این فیلمها تیزتر می‌كند.

بنابراین گزارش، از تاریخ توزیع «اگه میتونی منو بگیر» در بازار قاچاق، دقیقا یك ماه می گذرد و در این مدت، فیلم‌هایی چون پارك‌وی(فریدون جیرانی)، آرامش درمیان مردگان (مهرداد فرید)، دنیای آینده (احمدرضا جغتایی) ، گرداب (حسن هدایت) ، روز سوم(محمدحسین لطیفی) ، رئیس (مسعود كیمیایی) و پیك‌نیك در میدان جنگ(سیدرحیم حسینی) اكران شده كه خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه كپی غیرمجاز از این فیلم‌ها به دست نیامده است كه این مسأله به ویژه در مورد پارك وی، روز سوم و رئیس، حائز اهمیت است. مروری بر چند اتفاق مهم كه به مهار شبكه قاچاق فیلم‌های ایرانی تاكنون انجامیده، حائز اهمیت است؛

دستور ویژه قالیباف برای مقابله با قاچاق فیلم‌های سینمایی

22 خرداد: شهردار تهران با صدور دستور ویژه‌ای به شهرداران مناطق 22 گانه و مدیرعامل شركت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خواستار برخورد جدی با تمامی دست‌فروشان فیلم‌های سینمایی در سطح شهر شد.

در پی اعتراض خانه سینما به تكثیر غیرقانونی فیلم‌های سینمایی و به منظور دفاع از كیان صنعت ملی سینما، شهردار تهران اقدام به ابلاغ این دستورالعمل به شهرداران مناطق و مدیرعامل شركت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران كرده است.

مدیركل فرهنگ معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان كرد: در راستای اجرای این دستورالعمل شهرداری‌های مناطق و شركت ساماندهی با تمام توان با دستفروشان فیلم‌های سینمایی به صورت VCD,DVD و VHS برخورد خواهند كرد.

جوزانی تصریح كرد: شهرداری تهران با این اقدام، تلاش خواهد كرد كه گامی هرچند ناچیز در تعامل هنرمندان و دست‌اندركاران شریف صنعت سینما كه برخواسته از جایگاه فرهنگی و اجتماعی این نهاد عمومی است، بردارد.

كشف 300 هزار سی‌دی قاچاق سینمای ایران در خیابان بهار جنوبی

22خرداد: 300 هزار نسخه فیلم سینمایی غیرمجاز روز دوشنبه از یك مركز در بهار جنوبی تهران كشف شد.

سیدغلامرضا موسوی سخنگوی اتحادیه تهیه‌كنندگان و توزیع كنندگان فیلم سینمایی ایران ضمن اعلام خبر فوق افزود: در این عملیات كه توسط گروه‌های پیگیری اتحادیه و با همكاری پلیس امنیت تهران صورت گرفت علاوه بر 300هزار نسخه DVD و CD كه به صورت غیرمجاز تكثیر شده بود نزدیك به 50هزار عكس، لیبل و مقوای ویژه DVD كشف شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه اغلب این كشفیات به صورت DVD تكثیر و بسته بندی شده بود، كف ارزش آن 6 میلیارد ریال برآورد می‌شود. این تعداد فیلم و مواد تبلیغاتی آن توسط شش وانت‌بار به مراكز ذی‌صلاح ارسال شد.

معلم: تحرك خانه سینما، اقدامات مفید نهادهای قانونی را به دنبال داشت

23 خرداد: دومین نشست كمیته ساماندهی اعتراضات صنوف سینما به ناامنی بازار محصولات فرهنگی هنری در سالن اجتماعات خانه سینما، اهداف اصلی برگزاری این تجمع صنفی تشریح و خواسته‌های سینماگران درباره این نشست اعلام شد.

در ابتدای این جلسه، علی معلم ضمن اعلام تاریخ و ساعت برپایی این تجمع، گفت: این تجمع ساعت 30/10 صبح سه‌شنبه آینده در باغ فردوس برپا خواهد شد و امیدوارم این تجمع و هشدار، منجر به آغاز اقدامات مفید و ریشه‌دار در مورد قاچاق فیلم و دیگر مسائل مربوط به سینما شود.

معلم ادامه داد: همچنین توجه رسانه‌ها به این تجمع از این حكایت دارد كه عزمی مشروع و قانونی در خانه سینما ایجاد شده است عزمی كه جامعه فرهنگی كشور به آن حساس است و همه خواهان برخورد با موضوع قاچاق و حفظ حقوق سینمای ایران هستند.

بازار قاچاق فیلم‌های ایرانی مهار شد

نایب رئیس هیئت مدیره خانه سینما، در ادامه با اشاره به حضور تمام ارگان‌ها و نهادهای كشوری در این تجمع، گفت: تمام مسئولان كلان نظام و مدیران عالی‌رتبه كشوری، در این مبارزه با ما همراه هستند و از اكنون امیدواریم شاهد حضور مقامات مجلس شورای اسلامی، شورای شهر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تجمع باشیم.

معلم افزود: این تجمع در واقع، جهت تعمیق این مبارزه خواهد بود و امیدواریم كه علاوه بر اجرایی شدن تصمیمات نهادها در این مبارزه، تمام نهادهای مسئول در این مقطع بحرانی و حساس كه بسیاری از هنرمندان را دل‌شكسته كرده و حیات هنری آنها را در معرض تهدید قرار داده است، به امر حمایت از تولید فرهنگ در این جامعه كمك كنند.

اختری: بستر لازم را برای مبارزه با قاچاق فیلم‌های سینمایی فراهم می‌كنیم

23 خرداد: رئیس جدید كمیسیون فرهنگی مجلس در نخستین گفت‌وگوی خود، ضمن اشاره به لزوم اولویت‌بندی فعالیت این كمیسیون، اعلام كرد: در كمیسیون فرهنگی تلاش می‌كنیم بستر لازم برای مبارزه با قاچاق فیلم فراهم شود.

عباسعلی اختری درباره سرنوشت لایحه مبارزه با قاچاق فیلم در مجلس، گفت: این لایحه بررسی خواهد شد و براساس آن شرایطی را به‌وجود خواهیم آورد كه براساس آن، در صورتی كه فیلم تولیدی حق یك موسسه و فرد باشد، دیگری حق تعدی به آن را نداشته باشد و مسئولین قضایی و اجرایی ملزوم به برخورد با تعدی‌كننده باشند.

وی افزود: البته برخورد با قاچاق، مربوط به كمیسیون فرهنگی نیست بلكه این كمیسیون، مسائل مربوط به فیلم مجاز و غیر مجاز را بررسی می‌كند و برای آن شرایطی را مشخص می‌كند، اما در هر حال، این طرح باید در كمیسیون فرهنگی بررسی شود و اكنون نظر مشخصی نمی‌توان درباره آن صادر كرد.

دیدار اعضای شورای مركزی اتحادیه تهیه‌كنندگان و توزیع‌كنندگان سینمای ایران با سرادار رادان

24 خرداد ؛ اعضای شورای مركزی اتحادیه تهیه‌كنندگان و توزیع‌كنندگان سینمای ایران در دیدار با سرادار رادان حضور یافتند كه برخورد سردار رادان در نشست ویژه با اعضای اتحادیه تهیه‌كنندگان، بسیار خوب و دوستانه بود و این باعث دلگرمی و امیدواری تهیه‌كنندگان سینمای ایران شد.

در این نشست تهیه‌كنندگان سینمای ایران ابتدا مشكلات خود را بیان كردند و بحث‌هایی در زمینه توزیع‌فیلم و عرضه غیرمجاز مطرح شد كه مهم‌ترین آنها، سازماندهی دقیق علیه شبكه قاچاق ویدئویی، بحث درباره وضعیت فعلی شبكه رسمی ویدئویی كشور، از دست رفتن اكران شهرستان‌ها برای تهیه‌كنندگان و وضعیت فعلی تهیه‌كنندگان خطرناك شدن سرمایه‌گذاری در سینمای ایران بود.

سردار رادان برخورد بسیار خوبی با تهیه‌كنندگان داشت و به آنها گفت كه: من با مشكلات تهیه‌كنندگان آشنا هستم و سعی می‌كنم كه همه نگرانی‌های شما رفع شود.

مرتضی شایسته در مورد درخواست‌های تهیه‌كنندگان از سردار رادان، گفت:‌ در این نشست تهیه‌كنندگان درخواست‌هایی را هم مطرح كردند، كه از جمله این درخواست‌ها، می‌توان به تشكیل واحد ویژه تخصصی در نیروی انتظامی برای امر مبارزه با قاچاق و سرقت فیلم‌های سینمایی در تمام استان‌ها با فرماندهی پایگاهی در استان تهران، به‌طوری كه عملیات كارآگاه و عملیاتی را با هم انجام دهند، اشاره كرد.

وی افزود: درخواست دیگر، سركشی دائم به فروشگاه‌ها و مغازه‌های مجاز یا غیر مجاز است و همچنین سركشی به كارخانه‌ها و مراكز تكثیر عمده، همراه انجام یكسری كارهای اطلاعاتی عمیق و اساسی برای گشایش كسانی كه سرنخ این قضایا را برعهده دارند، كه در این نشست، همه این درخواست‌ها همه مطرح شد.

مرتضی شایسته در ادامه به برخورد قاطع سردار رادان اشاره كرد و گفت: به گفته سردار رادان، از این پس هر فروشگاهی كه یك فیلم قاچاق در آن وجود داشته باشد، به علت نگهداری كالای دزدی پلمپ خواهد شد.

وی ادامه داد: سردار رادان،بیانات و نظرات خوبی در این زمینه داشت كه این نظرات، بسیار امیدواركننده بود و با حركت‌هایی كه اخیراً از سوی نیروی انتظامی در طرح امنیت اجتماعی دیدیم، فكر می‌كنیم كه مبارزه با قاچاقچی‌ها، سارقان و فروشندگان آثار سینمایی با شدت ادامه یابد، چون در صورت عدم انجام این كار، شاید تا یك سال دیگر اصلاً سینمایی نداشته باشیم.

بازار قاچاق فیلم‌های ایرانی مهار شد

شایسته ادامه داد: ایشان برای هماهنگی با فرماندهان سایر بخش‌های تلویزیونی، اعلام آمادگی كرد و با سخنانش امیدها را در زمینه قاطعیت مبارزه با قاچاقچیان افزایش داد، چون تا به حال هم تنها برخورد جدی با دزدان سینمای ایران، توسط نیروی انتظامی و پلیس امنیت عمومی استان تهران رخ داده است.

برخورد با سرشبكه‌های قاچاق؛ در اولویت راهكارهای قضایی مبارزه با قاچاق فیلم

28خرداد: جلسه‌ بررسی و اتخاذ راهكارهای قضایی درخصوص برخورد قاطع با عوامل تهیه و توزیع غیرمجاز محصولات سینمایی و رایانه‌ای با حضور مسوولان قضایی، انتظامی، فرهنگی و نظام‌های صنفی مرتبط با موضوع مزبور در دادستانی كل كشور برگزار شد.

در این نشست ضمن بحث و تبادل نظر دستگاه‌های ذیربط و ارایه‌ راهكارهای عملیاتی، بر ضرورت اتخاذ تدابیر قاطع پیشگیرانه، هماهنگی بیش از پیش ارگان‌های انتظامی ،قضایی و صنفی و ارتقای آگاهی و اطلاع‌رسانی به منظور صیانت همه‌جانبه از محصولات فرهنگی، نرم‌افزاری و سینمایی تاكید شد.

حسین ذبحی، معاون قضایی دادستان كل كشور با اشاره به ضرورت ورود دادستانی كل كشور به عنوان مدعی‌العموم و به منظور صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از اضرار به صنوف فرهنگی، تصریح كرد: نظام‌مند شدن برخورد با متخلفین و اخلال‌گران عرصه‌ مالكیت معنوی و فكری به منظور اطمینان و اعتماد تولیدكنندگان آثار علمی و فرهنگی به حفظ حقوق حقه ایشان در این مقطع بسیار ضروری است و دادستانی كل به منظور هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های مربوطه تدابیر مقتضی را اتخاذ خواهد نمود و با تشكیل كمیته‌ای مركب از نمایندگان ارگان‌های ذیربط، به طور جدی موضوع را پی‌گیری خواهد كرد.

وی گفت: اگرچه مقررات جاری در این خصوص از شدت و حدت لازم برخوردار نیست ولی در صورتی كه با قاطعیت پی‌گیری شود، حداقل برای ایجاد روند كاهنده در این مقوله كفایت خواهد كرد.

ذبحی در ادامه افزود: بی‌تردید رویكرد قضایی و اعمال مجازات وجهی از تدابیر بازدارنده است كه باید معمول داشته شود اما نظر به این‌كه عمومآ انگیزه‌ مجرمانه مرتكبین و تهیه و توزیع‌كنندگان غیرمجاز این محصولات، سودآوری مادی است، باید توسط متضررین و مدعیان (اعم از حقیقی و حقوقی) مطالبه ضرر و زیان صورت گیرد و به نوعی هزینه‌ مالی ارتكاب این جرایم، عناصر فرصت‌طلب را از تخلف باز دارد.

وی برخورد با سرشبكه‌ها و عوامل ریشه‌ای و اصلی رادر اولویت دانست و تاكید كرد: ضمن جمع‌آوری توزیع‌كنندگان خیابانی این محصولات باید فضایی ایجاد شود كه اولا جامعه به سراغ این محصولات غیرمجاز نرود و ثانیا توزیع‌كنندگان آن‌قدر عرصه را بر خود تنگ ببینند كه مجالی برای اعمال خلاف خود نیابند.

وی افزود: بر همگان محرز است كه تداوم شرایط موجود موجب اختلال در تولید محصولات فرهنگی و خسارات فراوان به فعالان این عرصه می‌شود و باید به نوعی مجازات اعمال شود كه واجد حداكثر جنبه‌ی بازدارندگی باشد. وی از متضررین و خسارت‌دیدگان این حوزه‌ها خواست ادعای ضرر و زیان و مطالبه خسارت كنند.

قطعنامه اولین گردهمایی سینماگران در دفاع از حقوق سینمای ایران

29 خرداد؛ اولین گردهمایی سینماگران در دفاع از حقوق سینمای ایران با صدور بیانیه‌ در دفاع از حقوق سینمای ایران، به پایان رسید. در این بیانیه آمده است: خدشه بر كیان این سینما، هدف اصلی باندهای تبهكار اقتصادی و ضد فرهنگی است.

در این بیانیه آمده است: چند سالی است كه زالوی قاچاق به شریان‌های حیاتی سینمای ملی ایران چنگ انداخته است و آخرین رمق‌های سینمای نجیب و مظلومانه ایران را بیرحمانه می‌مكد. چنین حركت سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده‌ای كه روزبه‌روز به ابعاد آن افزوده می‌شود، آشكارا نابودی اصلی‌ترین عنصر شاخص فرهنگ و هنر در جمهوری اسلامی ایران را كه همانا سینمای ملی است، هدف قرار داده است.

در برخی از بندهای این قطعنامه اعلام شد:

- قاچاق محصولات سینمایی به وضعیتی رسیده است كه جز با اقدام عاجل و ضربتی از سوی نهادهای امنیتی، راهی برای امحاء و نابودی شبكه های مخوف و فعال در این عرصه وجود ندارد لذا از وزارت اطلاعات می‌خواهیم از توان و قابلیت خود برای انهدام شبكه‌ها و افرادی كه به تاراج حقوق سینمای ایران مشغولند مجدانه اقدام نماید.

- از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متوقعیم كه برای جبران خسارات فراوانی كه در این سالیان به سینمای ایران وارد شده و برای اثبات عزم خود در دفاع از حقوق سینماگران هرچه سریع‌تر صندوق حمایت از سینمای ایران را جهت تعریف و جبران زیان‌های وارده راه‌اندازی نماید.

- از مجلس شورای اسلامی تقاضای جدی داریم كه به عنوان یك ضرورت ملی و معوقه، تصویب قانون تأسیس سازمان حقوق و مالكیت معنوی را در دستور كار خود قرار دهد و باتأمل جدی و فوری بر قوانین ناكارآمد فعلی در برخورد با عناصر و شبكه های قاچاق محصولات فرهنگی و تضییع كنندگان حقوق سینمای ایران ما را یاری رساند.

- از قوه قضاییه می‌خواهیم به عنوان وظیفه ذاتی آن قوه، در برخورد با شبكه ها اشخاص، سازمانها و نهادهایی كه حقوق سینمای ایران را به یغما می برند رویه ای فعال، قاطع و بی اغماض را در پیش گیرد.

- از نیروی انتظامی درخواست می‌كنیم كه با اتخاذ تدابیری ویژه ضمن برخورد با عوامل خرده‌پا و معلول در شبكه قاچاق، از طریق شناسایی و دستگیری عوامل اصلی و سرمنشأ این باندهای مافیای، معضل قاچاق را از سرچشمه تا انتها بخشكاند.

- از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضای جدی داریم كه جهت نهادینه كردن حقوق سینمای ایران و جلوگیری از نمایش های غیرمجاز آثار سینمایی كه توسط نهادهای دولتی یا وابسته به آن همچون: هواپیمایی جمهوری اسلامی، قطارهای مسافری، شبكه های حمل و نقل بین شهری، آموزش و پرورش، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هتلها، مراكز تفریحی و دانشگاه ها و.... كه كرارآ و بدون قرارداد و پرداخت حقوق به صاحبان اثر صورت می‌گیرد، قاطعانه جلوگیری كرده و نهادهای مربوطه را موظف به پرداخت خسارت وارده به سینمای ایران كند.

- از صدا و سیمای جمهوری اسلامی یاران، می‌خواهیم ضمن جلوگیری از ترویج و تبلیغ سینمای آمریكا در رسانه ملی سهم واقعی و درخور سینمای ملی ایران را چه از حیث تبلیغ آثار و چه از حیث پرداخت حقوق نمایش محصولات سینمای ایران بازنگری كرده و ضمن رعایت عادلانه حقوق این سینما به نقشی كه در ایجاد تناسب میان هزینه‌های تولید و تبلیغات دارد، توجه كند ضمنا وظیفه خود را در آگاه‌سازی جامعه نسبت به حرمت شرعی استفاده از كپی‌های قاچاق مورد توجه بیشتر قرار دهد.

- توقع داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت از شبكه های رسمی و قانونی تكثیر و توزیع ویدیویی و توجه به معضلات و مشكلات این حوزه جهت قانونمند و توانمندتر شدن آنان برای مقابله با شبكه های زیرزمینی و غیرقانونی به تدابیر تازه بیاندیشد.

9- تضییع حقوق سینمای ایران در خارج از كشور از معضلات جدی سینمای ایران است كه به انحاء مختلف توسط شبكه های ویدیویی و كانال های ماهواره ای مورد تعرض و آسیب قرار می گیرد. لذا از وزارت امورخارجه درخواست می‌كنیم جهت احیای حقوق سینما و شهروندان ایرانی، كارشناسی و اقدام لازم را در برنامه كار خود قرار دهد.

در پایان آمده است: سینماگران، هنرمندان و یاران سینمای ایران از شما سپاسگزاریم و قدردان حضور مقتدرانه وباشكوه شما هستیم.

براساس اعلام خانه سینما، اعتراض سینمای ایران در دفاع از حقوق خود تا حصول پاسخ به درخواست های مشروع حقه‌ای كه دراین گردهمایی اعلام شد، ادامه خواهد داشت و خانه سینما بر عهده خود می‌داند با تشكیل كمیته ویژه‌ای مطالبات سینماگران ایران در این گردهمایی را پیگیری و نتایج حاصله را در دومین گردهمایی بزرگ خویش در روز ملی سینما به اطلاع افكار عمومی و سینماگران عزیز برساند.

با قدرت شبكه رسمی ویدئویی ؛ مردم رغبتی به خرید سی‌دی قاچاق ندارند

دوم تیر: مسعود ده‌نمكی گفت: پخش CD «اخراجی‌ها» توسط شركت دنیای هنر با استقبال وسیعی روبرو شد و در هفته اول صد و پنجاه هزار نسخه از این فیلم به فروش رفت كه در نوع خود ركود جدیدی محسوب می‌شود. این قضیه پس از توزیع سی‌دی‌های قاچاق فیلم «اخراجی‌ها» در ماه اردیبهشت، نشان از تغییر رویكرد عمومی داشت و این‌كه راهكارهای اجرایی مؤسسه رسانه‌های تصویری و سایر مؤسسات ویدئورسانه پس از چند ماه استمرار نتیجه داده و مردم آنچنان رغبتی برای تهیه نسخه‌های قاچاق فیلم‌ها ندارند.

داروغه‌زاده؛ دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با سرقت و تكثیر غیرمجاز شد

چهارم تیر: «داروغه‌زاده» جایگزین «اسدالهی» شد. او با حكم معاون امور سینمایی وزیر ارشاد به عنوان دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با سرقت و تكثیر غیرمجاز آثار سینمایی منصوب و مشغول به كار شد و از لحظه حضور وی در این ستاد، خوشبختانه، بازار قاچاق به طور كامل مهار شده است.

محمدرضا جعفری جلوه در حكم انتصاب داروغه‌زاده آورده است: اصلاح و تحكیم زیر ساخت‌های قانونی، همدلی و اتحاد مثال زدنی اهالی سینمای ایران و همكاری گسترده نهادهای انتظامی و محاكم قضایی برای مقابله مستمر با عوامل و عناصر مخرب و تهدید كننده اقتصاد سینمای ایران به‌ویژه پدیده شوم تكثیر و عرضه غیرقانونی آثار سینمایی، فصل تازه ای را در مسیر شكوفائی و بالندگی سینمای ایران برای دستیابی به افق‌های متعالی و خنثی نمودن توطئه شوم باند های تبهكار و مخالفان سینمای ملی رقم زده است.

در ادامه این حكم آمده است: ضمن قدردانی از مساعی و مجاهدت‌های قابل تحسین صورت گرفته توسط ستاد هماهنگی مبارزه با سرقت و تكثیر غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری از بدو شكل‌گیری تاكنون، به موجب این حكم جنابعالی را باتوجه به تجارب و شایستگی لازم به عنوان دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با سرقت و تكثیر غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری در این معاونت منصوب می‌نمایم.

جعفری جلوه در انتهای این پیام، آورده است: امید است با بذل همكاری سایر مدیران و مشاوران محترم ضمن استفاده از ظرفیت‌ها و اهرم‌های قانونی كلیه سازمان‌ها و نهادهای همكار، شاهد برداشتن گام‌های جدی و قابل‌اعتنایی در راستای سالم‌سازی و ایمنی این عرصه باشیم.

در این راستا، البته پخش‌كنندگان این فیلم‌ها اقدامات گسترده‌ای را برای جلوگیری از توزیع سی‌دی‌های این فیلم‌ها انجام داده‌اند اما قطعا اتفاقات مهمی كه در یك‌ماه گذشته، در زمینه «مبارزه با شبكه قاچاق و عرضه غیرمجاز فیلم‌های ایرانی» صورت گرفت؛ در ركود و مهار بازار قاچاق مؤثر بوده‌است.

مطالب مرتبط:

تجمع اهالی سینما علیه شبكه تبهكار قاچاق فیلم‌های ایرانی

از بدترین فیلمساز جهان عبرت بگیریم

زیان 5/1 میلیاردی برای آتش بس!