تبیان، دستیار زندگی

تولید ابزاری که نشان می‌دهد چقدر بوی بد می‌دهید

دانشمندان موفق به تولید دستگاهی شدند که این دستگاه مجهز به حسگری است که بعد از روشن شدن و قرار دادن آن در حوالی نقاط مختلف بدن بعد از 10 ثانیه میزان بدبو بودن را مشخص و اعلام می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بیماری
تردیدی وجود ندارد که علم و فناوری در سال‌های اخیر پیشرفت خارق العاده‌ای داشته، اما هنوز برای حل برخی مشکلات ساده انسان‌ها راه حلی یافته نشده است.
یکی از این مشکلات بوی بد بدن برخی افراد است که به خصوص در محیط کار باعث آزار اطرافیان آنها می‌شود. چالش اساسی در این زمینه آن است که خود این افراد معمولا متوجه متصاعد شدن بوی بد از بدن خود نمی‌شوند و لذا برای حل این مشکل اقدام خاصی نمی‌کنند.
یک شرکت ژاپنی برای حل مشکل یادشده ابزار ساده‌ای عرضه کرده که وقتی آن را در اطراف زیربغل خود قرار دهید پی خواهید برد که آیا بوی بدنتان تابدان حد بد است که نیاز به استحمام یا استفاده از عطر دارید یا خیر.
این دستگاه ساده مجهز به حسگری است که بعد از روشن شدن و قرار دادن آن در حوالی نقاط مختلف بدن بعد از 10 ثانیه میزان بدبو بودن را مشخص و اعلام می‌کند.
نمایشگر کوچک این دستگاه میزان بدبو بودن را بر اساس نمره ای در مقیاس صفر تا 10 اعلام می کند. نمره 5 به بالا به معنای ضرورت استحمام یا استفاده از عطر و مواد خوش بو کننده برای بهبود شرایط فرد است. حسگر دستگاه یادشده برای یک سال استفاده یا 2000 بار استفاده کافی است. قیمت این دستگاه 125 دلار است.
منبع:فارس