تبیان، دستیار زندگی

رصد توصیه‌های مقام معظم رهبری در سال حمایت از کالای داخلی ایرانی

نام گذاری سال 1397 به عنوان" حمایت از تولید کالای ایرانی" را می توان عصاره ای از نام گذاری دوسال قبل یعنی سال1395 و 1396 دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رصد توصیه های مقام معظم رهبری در سال
نام گذاری سال 1397 به عنوان" حمایت از تولید کالای ایرانی" را می توان عصاره ای از نام گذاری دوسال قبل یعنی  سال1395 و 1396 دانست[1]. زیرا که، از نگاه ۲۴ بند سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی؛ اقتصاد را می توان  در ۳ کلمه خلاصه کرد که همان شعار سال یعنی "حمایت از کالای ایرانی" است. به فرموده مقام معظم رهبری شعار امسال برای حل مشکلات کشور،  مخاطب گسترده تری را در برمی گیرد؛ که هم مسئولین و هم مردم می باشند.

در تایید و اهمیت این موضوع نیز، معظم­ له می­ فرمایند: " همه باید کار کنند و محور هم عبارت است از تولید ملی؛ اگر تولید ملی را همه تعقیب کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی حل خواهد شد." همچنین، در اجتماع انبوه زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی(ع) در اولین روز از سال 1397، مجدداٌ بر این موضوع تأکید شده است:" همه‌ی مشکلات کشور قابل حل است؛ ما در کشور هیچ مشکلی که قابل حل نباشد نداریم؛ هیچ مشکلی که کلید آن و حلّ آن دست بیگانه‌ها باشد نداریم. مشکلات هست، امّا همه‌ی مشکلات کشور قابل حل است، کلیدش هم دست خود ملّت ایران و مسئولین کشور است..."

چگونگی و الزامات این راهکار نیز در بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در اجتماع زائران حرم رضوی تبیین و مشخص شده است.



حال، برای آنکه نظام اسلامی بتواند با نقشه های دشمن هوشمندانه برخورد کند، می ­بایست گره های اصلی مشکلات اقتصادی کشور را شناسایی کرده و اقدام به برطرف کردن آنها نماید؛ که به اذعان بسیاری از کارشناسان گره های اصلی اقتصادی کشور ،«رکود تولید» و «بیکاری» است و راهکار باز کردن این گره ­ها نیز در تقویت و حمایت همه جانبه از تولید ملی نهفته است. چگونگی و الزامات این راهکار نیز در بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در اجتماع زائران حرم رضوی تبیین و مشخص شده است.

در این میان، گروه اقتصاد اداره پژوهش ­های خبری معاونت سیاسی، در راستای رسالت رسانه ­ای خود تلاش دارد با رصد اقدامات مسئولان و راهکارهای کارشناسان بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری، در خصوص حمایت از تولید کالاهای ایرانی، در قالب گزارش ­های هفتگی در9 محور که از بیانات ایشان در سال 1397 استخراج شده است، مخاطبان را در جریان فعالیت ­ها و نیازهای تحقق شعار سال قرار دهد:
رصد توصیه های مقام معظم رهبری در سال
رصد توصیه های مقام معظم رهبری در سال
رصد توصیه های مقام معظم رهبری در سال
رصد توصیه های مقام معظم رهبری در سال

منبع: خبرگزاری صدا و سیما