تبیان، دستیار زندگی

تعویض پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

پرچم گنبد نورانی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همزمان با سالروز وفات آن حضرت تعویض و برنامه‌های مختلفی در این زمینه تدارک دیده شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حرم حضرت عبدالعظیم

مراسم بزرگداشت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه در حرم نورانی آن حضرت برگزار می‌شود.

مراسم از ساعت 19:30 روز پنجشنبه باتلاوت رمضان خلیلی آغاز و در ادامه حسین محمد رضایی به شعر خوانی در مدح اهل‌بیت(ع) و حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد پرداخت.

جمع‌خوانی خادمان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) دیگر آیتم برنامه است و در ادامه علی‌اصغر نیلچی‌پور بشی از زیارت حضرت و دعای سلامتی امام زمام(عج) را برای حاضران قرائت می‌کند.

مدیحه‌سرایی مجتبی باقری آخرین آیتم برنامه پیش از اذان مغرب است و پس از آن پرچم گنبد نورانی حضرت تعویض خواهد شد. همچنین نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله ری‌شهری اقامه و برنامه‌های بعد از اذان باتلاوت محمدحسن موحدی آغاز می‌شود.

قرائت زیاتنامه حضرت عبدالعظیم(ع) شعر‌خوانی قاسم نعمتی و مرثیه‌سرایی احمد واعظی بخش‌های دیگر برنامه است و در انتها حجت‌الاسلام فرحزاد برای حاضران سخنرانی می‌کند.

به گزارش فارس این برنامه جمعه هم با قرائت دعای ندبه و پخش زنده آن از شبکه اول سیما دنبال و پس از آن حجت‌الاسلام ثمری سخنرانی می‌کند، همچنین مداحی سیدمهدی میرداماد، سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری و مداحی مجید بادکوبه از دیگر آیتم‌های برنامه است.

پخش مستقیم برنامه عطر عاشقی از شبکه 5 سیما و برگزاری محفل انس باقرآن بعد از نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه‌های سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

منبع:  خبرگزاری فارس
 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.