تبیان، دستیار زندگی

شستشوی مغزی با روش‌های نوین

اشاعه‌ی فحشا با هالیوودیسم

ترویج بی‌قید و بندی، روابط مثلثی، خیانت و... یکی از اصول اساسی تولیدات کمپانی هالیوود است و اولویت دوم گردانندگان این کمپانی؛ گسترش اسلام هراسی Islamophobia و نمایش چهره‌ای خشن از اسلام و مسلمانان است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اسلام هراسی
سردمداران آمریکایی و صهیونیستی، با نفوذ در ابعاد مختلف جوامع جهانی، تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا به روند حصول هدف دیرینه‌ی خود، سرعتی فزاینده دهند و در این راستا از هیچ امری فروگذار نکرده‌اند. از انواع تهاجمات نظامی و کشتارهای وحشیانه گرفته تا استفاده‌ی گسترده از رسانه‌های مختلف برای راه‌اندازی و اشاعه‌ی بیش از پیش جنگ نرم  Soft War.

ترویج فحشا در عصر ارتباطات
در عصر ارتباطات، قدرت در دستان فرد یا گروهی است که قدرت نفوذ رسانه‌ای داشته باشد. این بدان معنا است که با استفاده از انواع رسانه‌ها و ابزار و ملهقات آن؛ افکار جهانیان را به سمت و سویی خاص کشانده و آن را که تحقق اهداف خاص را تسریع می‌بخشد، به فکر و ذهن دیگران تزریق کند.

مناسب‌ترین راه در این مسیر، تاثیرگذاری و ایجاد تغییرات گسترده، به صورت قطره چکانی در سبک زندگی دیگر مردم است. شبکه‌های اجتماعی و انواع رسانه‌های آنلاین، بستر مناسبی برای پیاده‌سازی پروژه‌ی مذکور محسوب می‌شوند. شاید بهتر باشد این گونه بیان کنیم که، وقتی افراد، بیشترین زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی و فضای وب می‌گذرانند، پس باید این محیط را سرشار از نوع تفکری خاص کنیم. این روند با استفاده از انتشار انواع کلیپ‌ها، فیلم‌ها، تصاویر و متون محقق می‌شود که البته باید متذکر شویم که نوشتار، حتی در فضای آنلاین جایگاه تضعیف شده‌ای دارد که ارزش سرمایه‌گذاری چندانی برای شستشوی مغزی ندارد!

ترویج بی‌قید و بندی، روابط مثلثی، خیانت و... یکی از اصول اساسی تولیدات کمپانی هالیوود و اولویت دوم گردانندگان این کمپانی؛ گسترش اسلام هراسی Islamophobia و نمایش چهره‌ای خشن از اسلام و مسلمانان است.



فیلم‌ها و تصاویر علاوه بر تاثیر فوق العاده، می‌توانند وارونگی افکار Thought inversion را در ذهن مخاطب ایجاد کنند. زمانی که در پسِ فیلمی، ایدئولوژی و ترویج فرهنگی خاص باشد، می‌تواند جریان جهت داری را راه‌اندازی کرده و تاثیرات شگرفی را نوع جهان‌بینی، طرز تفکر افراد ایجاد کند.

یکی از سردمدارن این رویه، کمپانی فیلم‌سازی هالیوود Hollywood ، و عنوان جریانِ راه‌اندازی شده با هدف تغییر در طرز تفکر و سبک زندگی جهانیان از سوی آن؛ هالیوودیسم Hollywoodism است. این کمپانی با تهیه و توزیع انواع فیم‌ها و انیمیشن‌های جذاب، سعی بر آن دارد تا فرهنگ غرب را به سراسر جهان صادر کرده و تدریجا به نقطه‌ی اضمحلال فرهنگ و اعتقادات دیگر بپردازد تا به سیطره‌ی جهانی نائل آید.

ترویج بی‌قید و بندی، روابط مثلثی، خیانت و... یکی از اصول اساسی تولیدات کمپانی هالیوود و اولویت دوم گردانندگان این کمپانی؛ گسترش اسلام هراسی Islamophobia و نمایش چهره‌ای خشن از اسلام و مسلمانان است. آن‌ها با به تصویر کشیدن زنجیره‌وارِ شکست خط قرمزهای دین، در تلاش هستند تا قُبح ناهنجاری‌ها و ضدارزشی‌ها را در هم شکسته و این روند را عادی‌سازی کنند.

بی‌تردید با اشاعه‌ی موارد ذکر شده در راستای تابو شکنی‌های دینی و اجتماعی، زمینه‌ی انواع انحرافات ایجاد شده و تدریجا پایه‌های خانواده و جامعه، متزلزل خواهد شد و این مهم کی از چشم‌اندازهای دیرینه‌ی دشمنان ایران اسلامی بوده است که متاسفانه، دشمن در مسیر آن موفقیت‌هایی را نیز کسب کرده است.

شاید بهتر باشد که چنین بیان کنیم که دشمن در تلاش است تا با "ترویج اباحه‌گری و بی‌معنی ساختن مسائل حلال و حرام مرتبط با ارکان مختلف جامعه، بالاخص خانواده همچون ازدواج و دوستی‌های نامشروع و نیز گسترش فساد، آزادی جنسی و جستجوی کردن نیاز غریزی در غیر از محیط خانواده و..."، چهره‌ای آشفته و بی بند و بار از ایران و اسلام را به نمایش جهانی بگذارد و این روند را با ساخت و انتشار انواع فیلم‌ها و برنامه‌های مختلف ماهواره‌ای پیش می‌بَرد. و از دیگر سو؛ ساخت فیلم‌هایی را با مضمون فساد در ایران و متزلزل شدن اسلام در میان مسلمانان جهان، در دستور کار دارد تا مکمل فاز اول برنامه‌های اسلام هراسانه‌ باشد.(1)

باتوجه به آنچه که اجمالا متذکر شدیم، باید بیش از پیش به موضوع تهاجم فرهنگی و سواد رسانه‌ای توجه داشته باشیم تا توانایی تمییز دادن حقیقت از کذب را داشته باشیم و دست‌خوش بازیِ سیاسی غرب در راستای اسلام هراسی قرار نگیریم. بهترین راهکار موجود در این مسیر، آشنایی هرچه بیشتر با زوایای دین و نیز آموزه‌های دینی و اجتماعی است تا زمینه‌‌ی ایجاد دیدی عمیق‌تر و نگاهی همه‌جانبه را برای اقشار مختلف جامعه مهیا کند. در آخر به دو راه‌کار اصلی در این زمینه اشاره می‌کنیم:
- گسترش دامنه‌ی فعالیت‏‌ها آموزشی و فرهنگی
- افزایش گستره‌ی محصولات فرهنگ تأثیرگذار

پی‌نوشت:
1. اهداف و راهبردهای دشمن فرهنگی در جنگ نرم، خبرگزاری فارس