تبیان، دستیار زندگی
ران قهرمان و كاپیتان ارزنده جودوی كشورمان كه به افتخارات بین المللی زیادی هم در جودو رسیده و روزگاری در لیگ هلند به جودو پرداخته در خصوص ماه رمضان و خاطراتش گفت : این ماه ریشه در اعتقادات و ایمان مردم دارد و ایرانی ها در این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همگام با ورزشكاران

سید محمود میران


محمود میران قهرمان و كاپیتان ارزنده جودوی كشورمان كه به افتخارات بین المللی زیادی هم در جودو رسیده و روزگاری در لیگ هلند به جودو پرداخته در خصوص ماه رمضان و خاطراتش گفت : این ماه ریشه در اعتقادات و ایمان مردم دارد و ایرانی ها در این ماه تعصب خاصی از خود نشان می دهند و ما هم این سنت را نسل به نسل گرفته ایم . پهلوان سید محمود میران در ادامه اظهار داشت : من چون سحرها خواب می ماندم و ناچاراً سحری نمی خوردم بدون سحری روزه می گرفتم و به همین دلیل افطار را بیشتر دوست دارم.

از زمانی كه سرباز فتح بودم و تازه وارد جودو شده بودم خاطرات خوبی دارم، آن موقع ما دسته جمعی با بچه ها روزه می گرفتیم و تا نزدیك افطار تمرین می كردیم و حسابی كه خسته می شدیم با هم افطار می كردیم . یاد آنروزها كه سخت می گذشت ولی خوش بودیم به خیر .

هر وقت كه ماه رمضان می آید من یاد دوران كودكی خود می افتم و در ذهنم خاطرات سحر و افطارها تداعی می شود . الان هم اگر در مسافرت و مسابقات نباشم روزه خود رامی گیرم. در پایان آرزوی سلامتی و موفقیت برای مردم ایران دارم .