تبیان، دستیار زندگی

شماره یازدهم ماهنامه هنر و تجربه منتشر شد؛

زیبایی‌شناسی ملال در آثار شهید ثالث

شماره یازدهم از دوره جدید ماهنامه هنروتجربه ویژه تیر 97 با تصویری از سهراب شهیدثالث به مناسب اکران مستندی درباره این فیلم‌ساز و نمایش چهار فیلم آلمانی این کارگردان در سینماهای گروه هنروتجربه منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
زیبایی‌شناسی ملال در آثار شهید ثالث

پایگاه خبری هنر و تجربه، در این شماره مطالبی از شهرام مکری با عنوان «فیلم خوب»، مصطفی یوسف‌زاده با عنوان «ظرفیت‌های دراماتیک ماه رمضان» و پرویز جاهد با عنوان «شهیدثالث و زیبایی‌شناسی ملال» منتشر شده است. گزارشی نیز از اتفاقات خردادماه هنروتجربه و میزگردی درباره سینمای مستند با حضور همایون امامی، ناصر صفاریان و پوریا جهانشاد ارائه شده است.
همایون امامی، پیروز کلانتری، علیرضا نراقی، رویا فتح الله‌زاده درباره «ناپدید»، محسن آقابیگ، عزیزالله حاجی‌مشهدی و علیرضا نراقی درباره «پله آخر»، حسام‌الدین مقامی‌کیا درباره مستند «برسد به دست آقای بنان»، منوچهر دین‌پرست، شهرام اشرف‌ابیانه، عباس اقلامی، آزاده کفاشی و سحرعصرآزاد درباره «زمانی دیگر»، رویا فتح الله‌زاده، حسام‌الدین مقامی‌کیا، نداقوسی، ساقی سلیمانی و فریبا اشوئی درباره «پاپ» از جمله کسانی هستند که مطالبشان در این شماره هنر و تجربه دیده می شود.
یاسمن خلیلی‌فرد و شادی حاجی‌مشهدی درباره «دژاوو»، رضا حسینی و شهرام اشرف ابیانه درباره «رفتن»، ندا قوسی درباره «فیلم‌های کوتاه روز»، محمدجعفری، پرویز جاهد و رضا حسینی در زمینه مستند «درباره فروشنده» نیز در این شماره مطالب و نقدهای کوتاهی نوشته‌اند.
هم‌چنین یادداشت‌هایی درباره فیلم «پرده آخر» واروژ کریم‌مسیحی، فیلم «گوست داگ» جیم جارموش، «مربع» روبن اوستلند و «رشته خیال» پل توماس اندرسن منتشر شده‎است. منوچهر دین‌پرست درباره کتاب «عباس کیارستمی و فیلم- فلسفه» متیو ابوت و شهرزاد سلحشور درباره «دیالوگ نزد تروفو» یادداشت‌هایی نوشته‌اند.
از گفت‌وگوهای منتشر شده در این شماره نیز می‌توان به گفت‌وگو با فرحناز شریفی درباره «ناپدید»، علی مصفا درباره «پله آخر»، زهره محقق درباره «برسد به دست آقای بنان» اشاره کرد.

منبع : خبرگزاری ایرنا