تبیان، دستیار زندگی

کلام و سیره اهل‌بیت(ع) را دور از دسترس قرار دادیم

حجت‌الاسلام ماندگاری در یک سخنرانی گفت: قطعاً برای تخریب حرم اهل‌بیت(ع) باید گریه کنیم، اما تخریب سیره ایشان(ع) چطور می‌شود؟ متأسفانه کلام و سیره پیامبر(ص) و ائمه(ع) را دور از دسترس قرار دادیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ماندگاری


توجه و عمل به سیره پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) در تمام شئون زندگی مهم‌ترین اولویت شیعیان محسوب می‌شود. سیره در اصطلاح عبارت است از بنای عملی انسان‌ها در طول تاریخ بر انجام کاری و یا بر ترک آن که به صورت خاص در قبال پیامبر و اهل‌بیت(ع) یعنی انجام یا ترک کاری که مطابق رفتار ایشان باشد.

متأسفانه گاهی در برخی ارکان زندگی سیره معصومین(ع) مورد توجه قرار نمی‌گیرد و در عوض رفتارهای نفسانی و یا آداب و سنن غلط جایگزین آن می‌شود؛ آداب و سننی که نه تنها مخالف سیره عملی این بزرگواران است بلکه با مبانی عقلانی ناسازگاری دارد. 

حجت‌الاسلام ماندگاری در یک سخنرانی  با اشاره به اینکه اگر امروز برای اهل‌ عصمت و طهارت(ع) اندوهگین هستیم که چرا حرم نورانی ایشان را خراب کردند، اما یک عمر کلماتشان را در زندگی خراب کردیم و اشک نمی‌ریزیم، گفت: قطعاً برای تخریب حرم اهل‌بیت(ع) باید گریه کنیم؛ خدا لعنت کند کسانی را که حرمشان را خراب کردند، اما اینکه چرا سیره‌ ایشان را خراب کردند چطور می‌شود؟ متأسفانه کلام و سیره اهل‌بیت(ع) را دور از دسترس قرار دادیم.

منبع : تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.