تبیان، دستیار زندگی

سبک زندگی ایرانی اسلامی پویا است

کارشناس علوم اجتماعی امید را دستاورد نشاط و خودباوری اجتماعی عنوان کرد و گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی پویا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سبک زندگی اسلامی

زهرا عبادی، کارشناس علوم اجتماعی با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی در تقویت روحیه خودباوری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبستان گفت: شادی و نشاط در تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بسیار موثر است.
کارشناس علوم اجتماعی، امید را دستاورد نشاط و خودباوری اجتماعی عنوان کرد و افزود: نشاط اجتماعی افراد جامعه باعث ایجاد وفاق، همبستگی، تعلق اجتماعی، رضایت از زندگی و افزایش سلامت روان و روح می شود و به موازات آن انگیزه برای کار و تلاش افزایش یافته و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: جامعه ای که افراد آن انگیزه کار و تلاش، امید و خودباوری داشته باشند در راستای ارتقا تولید و ایجاد کارآفرینی و اشتغال کوشاتر خواهد بود.
عبادی تاکید کرد: افزایش اشتغال، امید، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، روحیه کارآفرینی و تولید در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر خواهد بود و جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت می برد.
وی با بیان اینکه داشتن جوانان با نشاط و خلاق، مسیر کارآفرینی را هموار می کند، افزود: امید به موفقیت، پیشرفت، تحرک و شادابی اجتماعی و پویایی جامعه کمک می کند.
عبادی با اشاره به جایگاه و نقش خانواده ها در تقویت روحیه نشاط و خودباوری در بین نسل جوان، اظهارداشت: سبک زندگی در تربیت و پرورش نسلی امیدوار، بانشاط و پویا نقش مهمی ایفا می کند و خانواده ها باید به این مولفه مهم و اساسی توجه داشته باشند.
وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی، رسانه ها به ویژه رسانه ملی در ترویج سبک زندگی صحیح، خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی ایرانی سرشار از آموزه ها و دستوراتی است که نقشه راه زندگی صحیح و تعاملات فردی و اجتماعی را پیش روی ما قرار داده است و با اجرایی کردن این دستورات می توانیم به زندگی سرشار از نشاط، پویا و پرامید برسیم.

 منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.