تبیان، دستیار زندگی

نویسنده روزنامه واشنگتن پست:

فتوای آیت الله «سیستانی» داعش را رسوا کرد

نویسنده روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» با اشاره تفاوت شیعه و وهابیت، تاکید کرد: فتوای آیت الله «سیستانی» عراقی ها را متحد کرد و اقدامات گروهک تروریستی داعش را فاش کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاترین شکدام

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از کنوز میدیا، «کاترین شکدام» نویسنده روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در مصاحبه با  مجله روضه حسینی متعلق به مرکز رسانه بین المللی آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: پس از سالها تحقیق و بررسی مداوم به دین مبین اسلام گرویده است و احساس می کند که باید فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و به خصوص اصول نهضت حسینی را گسترش دهد.

شکدام معتقد است که می تواند به رسانه های جهانی برای روشن کردن چهره واقعی اسلام در غرب  دست یابد و اعتقاد دارد که می تواند سیره امام حسین(ع) و زیارت اربعین بررسی و تشریح کند و به مردم ظلمی را که پیروان اهل بیت در طول سالها از آن رنج می برند، بفهماند و این امر تنها به دلیل پذیرش اسلام واقعی و ارزش های ناب آن و اساس آن برپایه همزیستی و محبت و تسامح است.

وی درباره علت تمرکزش بر نوشتن درباره امام حسین(ع) و شیعیان، گفت: معتقد است که بسیاری غرض ورزی ضد شیعیان به ویژه در غرب وجود دارد و تمایل دارد تا با نگارش هایش به غربی ها بگوید که مذهب شیعه چیست و چه کاری برای مقابله با تندوری و وحشی گری وهابی انجام دهند.

این نویسنده روزنامه واشنگتن پست، گفت: بیشتر زمان ها که از اسلام گفته می شود، مردم به وهابیت و همه کارهای تروریستی که مرتکب می شوند، فکر می کند و درک نمی کنند که شیعه با وهابیت متفاوت است و مذهب شیعه براساس اصول ائمه معصومین علیهم السلام و اصول تسامح و عدل و همزیستی است.

وی درباره کتاب خود با عنوان «از مکه تا سهل کربلا و تراژدی اهل بیت نبی» گفت: بسیاری از مردم کتاب مرا دوست دارند و در آن به داستان امام حسین(علیه السلام) و رفتنش از مکه به کربلا و اسارات و پیاده روی از کربلا تا کوفه و مصیبت های وارده بر خانواده امام حسین و اصحابش پرداخته می شود.

شکدام گفت: این کتاب برای خوانندگان خارجی و غیرمسلمانان است و با هدف انتقال تصویر صحیح از محرم و اربعین امام حسین(علیه السلام) به نگارش درآمده است.

وی افزود: معتقدم که شماری از مردم از سراسر جهان شناخت درباره سیره امام حسین علیه السلام و مبارزه آن ضد ظلم و طغیان را آغاز کردند و این شناخت از طریق انتشار مقاله ها و تحقیقات سالهای اخیر به زبان های مختلف و در رسانه های بین المللی مختلف انجام گرفته است.

شکدام تاکید کرد: فتوای دفاع مرجعیت شیعیان آیت الله«سید علی سیستانی» بدون شک مقابله موثر ضد تروریستها بوده است و همه عراقی با مذاهب و قومیت های مختلف را برای دفاع از سرزمین شان متحد کرده است و آنها را شکست داد و اقدامات داعشی ها را که به ارزش های انسانیت تعدی کردند و به دشمن همه جهان تبدیل شدند، افشا کرده است.

وی معتقد است که مهمترین مسئله حفظ دین و تلاش برای انتقال حقایق به افکار عمومی غرب است و همچنین محکومیت تروریستها به شکل هدفمند، روش جیدی برای رسوا کردن آنها و جدا کردنشان از مسلمان است و این مسئله سخت است، زیرا ما در اقلیت هستیم و اگر ما به حادثه طف نگاه کنیم، می بینیم که ارتش امام حسین تنها 72 نفر بودند، بنابراین ما مصمم تر خواهیم شد و امروز دهها میلیون هستیم.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.