تبیان، دستیار زندگی

خالق «هری پاتر» یک کتاب دیگر نوشت

جی‌کی‌رولینگ خالق مجموعه «هری پاتر» نوشتن یک کتاب جدید دیگر را به پایان برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 مجموعه «هری پاتر»

 خانم رولینگ اعلام کرد نوشتن جدیدترین کتابش را به پایان برده است.

رولینگ به جز مجموعه «هری پاتر» مجموعه رمان‌های جنایی با محوریت شخصیتی به نام کورموران استرایک را در کارنامه دارد که با نام مستعار رابرت گالبرایت نوشتن آنها را انجام داده است. این مجموعه جدید نیز با اقبال مردم روبه رو شده است.

رولینگ اکنون در توییتر اعلام کرد که چهارمین کتاب از این مجموعه را با عنوان «سفید مرگبار» تا پایان سال ۲۰۱۸ راهی بازار می‌کند. 
وی در توییتر نوشت: استرایک شماره ۴ تمام شده و تا آخر امسال منتشر می‌شود. حالا دارم درباره «هیولاهای شگفت‌انگیز» می‌نویسم.

این مجموع جنایی که شامل «آوای فاخته»، «کرم ابریشم» و «حرفه شیطان» می‌شود با تمرکز بر ماجراهای یک بازرس به نام استرایک پیش می‌رود. او دستیاری به نام رابین الاکوت دارد و این دو کارشان را از میان شماری از پرونده‌های جنایی پیش می‌برند.

در حالی که این درام‌ها در بی‌بی‌سی ساخته می‌شوند، رولینگ در برابر پرسش یکی از طرفدارانش که از وی خواست توضیحی درباره داستان چهارم بدهد، حاضر نشد تا داستان را لو بدهد.

کورموران استرایک که قبلا سرباز جنگ بوده، در این کتاب‌ها در قالب یک کارآگاه خصوصی وارد عمل شده است. در حالی که او در کتاب اول باید راز کشته شدن یک چهره دنیای مد را کشف می‌کرد، در کتاب دوم به دنبال راز ناپدید شدن یک نویسنده بود.

گرچه رولینگ ۵۲ ساله نویسندگی را پس از «هری پاتر» ادامه داده اما خودش اذعان دارد که تکرار آن موفقیت بزرگ بسیار سخت است.

لیتل براون ناشر رولینگ «حرفه شیطان» را سال ۲۰۱۵ وارد بازار کرد. دومین قسمت از مجموعه جنایی رولینگ تابستان ۹۳ (ژوئن ۲۰۱۴) منتشر شده بود.

این شایعه مطرح است که رولینگ قصد دارد شمار این مجموعه را به ۷کتاب برساند تا یادآور «هری پاتر» باشد.

اولین کتاب رولینگ برای بزرگسالان و پس از انتشار مجموعه هری پاتر کتاب «خلاء ناگهانی» بود که درباره خشونت زیرپوستی در یک شهر کوچک و میل به کسب قدرت نوشته شده بود. فیلمی با اقتباس از این کتاب نیز ساخته شد.

منبع: خبرگزاری مهر به نقل از تی‌وی نیوز