تبیان، دستیار زندگی

حدادعادل: حجت‌الاسلام حسینی، خدمتگزار انقلاب اسلامی بود

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی مرحوم حجت‌الاسلام حسینی را خدمتگزار انقلاب اسلامی دانست و گفت: او از یک زندگی پاک و ساده برخوردار بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حدادعادل

مراسم تشییع حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر موسوی حسینی استاد اخلاق که مردم او را با برنامه تلویزیونی «اخلاق در خانواده» می‌شناختند، روز جمعه 1 تیرماه از مسجد «فائق» واقع در خیابان 17 شهریور، با حضور پر شور مردم و برخی مسئولان کشوری برگزار شد.

«غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیۀ این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، دربارۀ شخصیت و برخی ویژگی‌های مرحوم سید علی‌اکبر موسوی حسینی گفت: مرحوم حسینی یک روحانی به معنای جامع کلمه بود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: او علاوه بر اینکه امام جماعت مسجد فائق در خیابان هفده شهریور بود، به مؤعظه می‌پرداخت و مردم را با معارف اسلامی آشنا می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه مرحوم حسینی از خدمتگزاران انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رفت، یادآور شد: او علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی، به فعالیت‌های سیاسی نیز می‌پرداخت و حتی نمایندۀ مردم در مجلس شورای اسلامی نیز بود.

حداد عادل با اشاره به برخی فعالیت‌های دیگر مرحوم حسینی گفت: حجت‌الاسلام حسینی چندین سال مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بود و در شورای عالی آموزش و پرورش حضور داشت.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به جلسات درس اخلاق ایشان در صدا و سیما اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مرحوم حسینی این بود که به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد و از یک زندگی پاک و ساده برخوردار بود.

به گفتۀ وی، همۀ خوبی‌هایی که شایستۀ یک فرد روحانی است، در وجود مرحوم حسینی دیده می‌شد و بسیار مورد احترام و علاقۀ مردم نیز بود.

منبع : تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.