تبیان، دستیار زندگی

برکناری به خاطر توهین نژادی

مدیر ارتباطات «نت‌فلیکس» بخاطر استفاده از واژه‌های توهین‌آمیز نژادی، به دستور مدیرعامل این کمپانی اخراج شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کارشناس
«جاناتان فریدلند» مدیر ارتباطات «نت‌فلیکس» بخاطر استفاده از واژه‌های توهین‌آمیز نژادی، به دستور «رید هَستینگز» مدیرعامل این کمپانی اخراج شد.
جاناتان فریدلند که طی 6 سال گذشته مدیر ارشد ارتباطات کمپانی «نت‌فلیکس» بوده به خاطر بکارگیری واژگان توهین‌آمیز در نشست‌هایی که با تیمش برگزار می‌کرده، از نت‌فلیکس کنار گذاشته می‌شود.
او در نشست‌های کاری‌اش در حضور کارکنان و پرسنل نت‌فلیکس بصورت مکرر از واژه‌های ضد سیاه‌پوستان و نژادی استفاده می‌کرده است، از این رو «رید هَستینگز» مدیرعامل نت‌فلیکس طی یک ایمیل در ساعت 12 و 45 دقیقه ظهر دیروز جمعه با ذکر دلایل، برکناری مدیر ارتباطات نت‌فلیکس را اعلام کرد.
فریدلند پیش از این مدیر اجرایی کمپانی دیزنی بود و در سال 2011 به عنوان جانشین مدیر ارتباطات جهانی به نت‌فلیکس ملحق شد و سال پس از آن سمت مدیریت این بخش را ازآن خود کرد.
نت‌فلیکس در مورد فرد جایگزین فریدلند هنوز نامی اعلام نکرده است.
فریدلند در پُستش بر محتوای رسانه‌ای سریال‌ها و فیلم‌های 190 کشور دنیا نظارت داشت. فریدلند پیش از همکاری با دیزنی به عنوان سردبیر خارجی «وال‌استریت‌جورنال» و «فار ایسترن ایکِنامک ریویو» بود.
نت‌فلیکس با مدیریت آقای هَستینگز تا پایان کوارتر اول به 125 میلیون مشترک در سطح جهان رسید و انتظار می‌رود در کوارتر دوم 6 میلیون و 200 هزار مشترک دیگر به این رقم افزوده شود. فقط در هفته گذشته، سهام شرکت با اینکه سهام بسیاری شرکت‌های بزرگ دنیا سقوط کرد، با 3 درصد افزایش به یک رکورد جدید 404.98 دلار رسید و این نشان از رشد خوب این کمپانی در دوران مدیریت آقای «رید هَستینگز» دارد.
منبع:فارس