تبیان، دستیار زندگی

«سمفونی لک لک ها» در صبا نواخته می‌شود

موسسه صبا با سومین جشنواره فرهنگی هنری انجمن ام اس، میزبان آثار صدها هنرمند در رشته های مختلف هنرهای تجسمی، ادبیات و فیلمنامه نویسی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
«سمفونی لک لک ها» در صبا نواخته می‌شود

جشنواره «سمفونی لک لک ها» با نمایش ۵۰۰ اثر از هنرمندان در رشته های مختلف، پیام آور آگاه سازی جامعه از ابعاد مختلف بیماری ام اس و مشکلات مبتلایان به آن و نیز جبران باورهای غلط و رایج در این خصوص خواهد بود.

این جشنواره با هدف بسترسازی فرهنگی هنری برای شناخت بیشتر و نزدیک تر جامعه از این بیماری، ارائه اطلاعات درست و کارشناسانه، تعمیق روح خودباوری در میان مبتلایان به ام اس که همه ابعاد زندگی از جمله ازدواج، اشتغال و ایجاد فرصت و زمینه برای شناخت قابلیت ها و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های هنری آنها را در بر می گیرد امسال و در سومین گام خود در چندین مرکز از جمله برج میلاد برگزار می شود.

گشایش این جشنواره عصر روز شنبه دوم تیر در تالار ایران فرهنگستان هنر و نگارخانه های آینه و خیال موسسه صبا خواهد بود که طی آن از حدود ۵۰۰ اثر در قالب ۶ رشته هنری نقاشی، عکاسی، تصویرسازی، پوستر، کاریکاتور، مجسمه و نیز بخش خلاقیت ادبی داستان، شعر و فیلمنامه نویسی و میز بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی با موضوع ام اس و ابعاد مختلف آن در زندگی مبتلایان به این بیماری رونمایی خواهد شد.

این آثار از میان چند هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه این انجمن توسط هیات داوران انتخاب و برای ارائه به نمایشگاه راه یافته اند.

بخش جنبی این جشنواره، نمایش آثار شهلایی هنرمند عکاس است که ۲۵ سال مبتلا به ام اس بوده و به قله اورست صعود کرده و روایتی تصویری از این صعود را پیش چشم گذاشته است.

وی در قالب یک ورک شاپ با نمایش فیلمی از سفر و عکاسی خود، گزارش کاملی از صعود به اورست را ارائه خواهد داد.

«سمفونی لک لک ها» به مدت ۱۵ روز تا ۱۵ تیرماه در گالری های «آینه» و «خیال» میزبان عموم علاقه مندان خواهد بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان