تبیان، دستیار زندگی

بررسی چالش هویت ایرانی ها در تبیان

بخش اجتماعی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مقاله اینترنتی «ایران غربی و غرب ایرانی!» را منتشر کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نقض امنیت
 به گزارش روابط عمومی، الگوبرداری ایرانی‌ها از غرب و بالعکس را می‌توان به یک طنز شبیه کرد. امروزه ما در نقش "کاسه‌ی داغ‌تر از آش" و آنها در جایگاه "کاتولیک‌تر از پاپ" ظاهر شده‌اند!
عطاالله باباپور در متن این مقاله آورده است: «وقتی از غرب و فرهنگ آن صحبت می‌کنیم، دقیقا از چه چپزی حرف می‌زنیم؟ در ایران روحیه‌ای وجود دارد که "مرغ همسایه غاز است"، برای همین شاهد رفتار و فرهنگ‌هایی هستیم که به تقلید، الگوگیری یا متاثر از غرب رخ می‌دهد. در این حوزه معمولا بخشی از فرهنگ و هنجارهای غربی که توسط رسانه‌های ماهواره‌ای و مجازیِ فارسی زبان فعالیت می‌کنند، اتخاد می‌شوند؛ این در حالی است که این نوع از فرهنگ و سبک زندگی ارائه شده آن چیزی است که لیبرالیسم را در مباحث اجتماعی و اخلاقی به بن بست کشانده و برخی از آنها بیشتر نسخه ای تجویزی برای شرق و دیگر کشورها است و بعضا در کشورهایی اتحادیه اروپا و آمریکا به این شدت دیده نمی شود.
متاسفانه بخشی از جامعه در راستای رویای پوشالی "بهشت بودن غرب" متاثر از شبکه‌های مذکور درگیر بی‌بندوباری، خیانت، بدحجابی، تک فرزندی و نگهداری از حیوانات خانگی چون سگ و گربه شده‌اند.»
مقاله اینترنتی «ایران غربی و غرب ایرانی!» در بخش اجتماعی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.