تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی سوپ پاستا با نخود

سیر رو خیلی ریز خرد کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سوپ پاستا با نخود

مواد اولیه:

برای 4 نفر
نخود پخته: 400 گرم
پوره گوجه فرنگی: 300 گرم
آب مرغ: 1 لیتر
پاستای خشک: 175 گرم
سیر: 3 حبه
فلفل قرمز خشک: 1 عدد
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
نمک و آویشن
پنیر پارمزان برای سرو

روش تهیه:

سیر رو خیلی ریز خرد کنید. در مورد آویشن باید بگم که این سوپ به عطر یه سبزی خشک احتیاج داره. حالا میتونید از رزماری، آویشن، نعناع یا مثل من از یه سبزی خشک شمالی که اسمش پلنگ مشت هست استفاده کنید. این سبزی در اصل برای شامی رودباری استفاده میشه اما خوب من چون از عطرش خوشم میاد توی این سوپ ازش استفاده کردم.
و فلفل هم به مقداری که تحمل تندی دارید استفاده کنید. کلا فلفل رو توی این سوپ خرد نمی کنیم. فقط همینجوری درسته میندازیمش تو قابلمه و هر جا که احساس کردیم تندی سوپ مناسبه، خارج میکنیم. اما خوب این سوپ باید یکم تند باشه.
یه مقدار روغن زیتون توی قابلمه میریزیم و یکم گرمش میکنیم.
سیر، سبزی خشک و فلفل رو توی قابلمه میریزیم و تفت میدیم تا زمانی که سیر یکم رنگ بگیره.
تو این مرحله پوره گوجه فرنگی رو اضافه می کنیم. برای پوره گوجه فرنگی میتونید از گوجه تازه که بدون پوست رنده کردید استفاده کنید یا اینکه از کنسرو گوجه فرنگی که خودتون پوره کردید استفاده کنید.
نخود رو اضافه کنید و دقت داشته باشید که نخود باید از قبل پخته باشه. آب مرغ رو هم اضافه میکنیم و حدود 15 دقیقه اجازه میدیم که با هم بپزن.
نصف مخلوط سوپ رو باید به صورت پوره در بیاریم و بعد دوباره به قابلمه برگردونیم. حالا با هرچی که خودتون راحت تر هستید. پس نصفش رو یا تو مخلوط کن بریزید یا توی ظرف گوشت کوب برقی و کاملا پوره کنید. دقت کنید که اگه از گوشت کوب برقی استفاده میکنید، اصلا توی خود قابلمه این کار رو نکنید چون ما میخوایم که نصف نخود ها کاملا سالم باشن و بقیه کاملا پوره. اینجوری تقریبا کل مخلوط نصفه پوره میشه و شکل قشنگی نداره.
تقریبا کار این سوپمون تموم شده. اگه دوست داشتید بهش نمک اضافه کنید و در نهایت پاستا رو هم اضافه می کنیم تا بپزه. البته نباید کاملا بپزه و باید یه مقداری سفت باشه وقتی که از روی حرارت برمیداریم (الدنته) وگرنه بعدا له میشه.
بعد از خاموش کردن حرارت و قبل از اینکه سوپ رو بکشیم توی ظرف سرو، 2 3 دقیقه صبر میکنیم تا سوپ ست بشه.
و در نهایت وقتی که توی ظرف سرو کشیدیم، روی سوپ چند قطره روغن زیتون میریزیم و بعد روش پنیر پارمزان میپاشیم و در نهایت لذت همراه با عطر خوب سیر و پارمزان نوش جان میکنیم ;)
منبع: رسپی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.