تبیان، دستیار زندگی

«اجاره‌نشین‌ها» کتاب شد

«اجاره‌نشین‌ها» داستان نویسنده‌ای را روایت می‌کند که مشغول نوشتن داستانی درباره یک نویسنده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اجاره‌نشین‌ها

 اجاره‌نشین‌ها همگی ساختمان را ترک کرده‌اند و اگر «هری لسر»، نویسنده، اسباب ببندد، «لونسپیل» دیگر برای خراب کردن ساختمان مشکلی ندارد. «هری» تا فصل آخر کتابش را تمام نکند، آرامش و سکوت خانه‌اش را رها نمی‌کند؛ درحالی‌که او فکر می‌کند تنها ساکن ساختمان است، صدای ماشین تحریر نویسنده‌ای سیاه‌پوست، او را به یکی از واحدها می‌کشاند. این مهمان ناخوانده با خود ماجراهایی را به همراه می‌آورد که خط داستان به کلی تغییر می‌کند.

این، مضمون اصلی اتفاقاتی است که در رمان «اجاره‌نشین‌ها» اثر «برنارد مالامود» رخ می‌دهد. این نویسنده در طی سی و هفت سال زندگی هنری خود برنده جوایز متعدد از جمله پولیتزر و جایزه ملی آمریکا شده و به پاس یک عمر دستاورد هنری از سوی آکادمی ملی هنر و ادبیات مدال طلا دریافت کرده است.

«مالامود» در «اجاره‌نشین‌ها» داستان نویسنده‌ای را روایت می‌کند که مشغول نوشتن داستانی درباره یک نویسنده است. متافیکشن یا فراداستان مالامود روایتی متفاوت برای مخاطبان خود فراهم کرده است.

«اجاره‌نشین‌ها» را «میلاد شالیکاریان» به فارسی برگردانده و انتشارات چترنگ آن را در ۱۷۸ صفحه و به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان منتشر و روانه بازار کرده است.

منبع:مهر