تبیان، دستیار زندگی

زائران خانه خدا تا 15 تیر واکسن مننژیت بزنند

با توجه به پتانسیل همه‌گیری بیماری مننژیت در شرایط تجمع و ازدحام چند میلیونی حجاج در سرزمین وحی، زائران خانه خدا باید تا 15 تیرماه واکسن مننژیت بزنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
واکسن حجاج


واکسن مننژیت یکی از واکسن‌های ضروری برای حجاج است که با توجه به پتانسیل همه‌گیری بیماری مننژیت در شرایط تجمع و ازدحام چند میلیونی زائران در سرزمین وحی در ایام حج، تزریق واکسن مننژیت اهمیت ویژه‌ای دارد. 

بر اساس اعلام مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت، حجاج برای تزریق واکسن مننژیت باید حداقل 10 تا 15 روز قبل از سفر به حج اقدام کنند و با توجه به اینکه اعزام زائران خانه خدا از 27 تیرماه آغاز می‌شود تمامی زائران بدون در نظر گرفتن سن و وضعیت باید تا 15 تیرماه واکسن مننژیت را تزریق کنند.

البته واکسن بیماری مننژیت، مصونیتی 2 تا 5 ساله (با توجه به نوع واکسن) برای فرد به همراه دارد، بر همین اساس حجاجی که در دو سال گذشته واکسینه شده‌اند، نیاز به تزریق مجدد واکسن ندارند.

بر همین اساس زائران خانه خدا که از تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند می‌توانند با در دست داشتن مدارک خود به مراکز هلال‌احمر مراجعه کرده و اقدام به تزریق واکسن مننژیت کنند.

برای کسب اطلاع از آدرس و شماره تماس مراکز هلال‌احمر تهران که در آنجا برای زائران خانه خدا واکسن مننژیت تزریق می‌شود، به اینجا مراجعه کنید.
منبع : خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.