تبیان، دستیار زندگی

بسته‌های اینترنت ۲۰۰ هزار تومانی همراه اول لغو می‌شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از لغو خرید همه مشترکانی خبر داد که در پی پیام جعلی اختصاص حجم رایگان اینترنت صورت گرفته است و گفت: اپراتورها ملزم شده‌اند در فرایند جدید برای همه سرویسها، تأیید مشترک به صورت جداگانه پیش‌بینی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بسته‌های اینترنت ۲۰۰ هزار تومانی همراه اول لغو می‌شود

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ در پی انتشار خبری جعلی و دروغ مبنی بر «اختصاص اینترنت رایگان به مشترکان اپراتور اول ارتباطی به مناسبت عید سعید فطر» که یکباره 200 هزار تومان صورتحساب روی دست مشترکان این اپراتور گذاشت و انتقادات بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشت، مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت مستقل به این ماجرا ورود کرد و خطاب به رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور پیگیری این موضوع را داد.

پس از این دستور بررسیهای سازمان تنظیم مقررات انجام و نهایتا خروجی آن توسط وزیر ارتباطات منتشر شد. آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه 450 هزار نفر از کد دستوری مزبور استفاده کرده بودند، اعلام کرد: از این تعداد 400 هزار نفر سیم‌کارت اعتباری و 50 هزار نفر مابقی دارای دائمی بودند.

بعد از این اظهارنظر حسین فلاح جوشقانی؛ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم با بیان همین آمار عنوان کرد: برای بیشتر مشترکان اعتباری به دلیل نبود اعتبار کافی، این سرویس فعال نشده و صرفا رزرو شده است.

رگولاتور ارتباطی با اشاره به اینکه برای مشترکان دائمی متناسب با میزان کارکرد سیم‌کارت، سقف اعتبار در نظر گرفته می‌شود، افزود: پیامکی برای بسیاری از آنان ارسال شده که اعتبار کافی ندارید و برای فعال شدن این سرویس باید اعتبار خود را افزایش دهید بنابراین برای تعداد زیادی از مشترکان دائمی این سرویس فعال نشده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه خرید تمامی مشترکانی که براساس شایعه منتشر شده از طریق کد دستوری اعلام شده، بسته 120گیگ را انتخاب کرده‌اند، لغو و مصرف دیتای این مشترکان به آخرین بسته انتخابی قبل از این خرید باز می‌گردد، ابراز کرد: همچنین برای مشترکانی که با فعال‌سازی کد USSD، از سرویس استفاده کرده‌اند هزینه‌ای منظور نخواهد شد و در صورتی که هزینه‌ای هم از آنها کسر شده باشد، این هزینه باز گردانده می‌شود.

رییس سازمان رگولاتوری با اشاره به اینکه لغو سرویس برای همه مشترکان از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود، تأکید کرد: اپراتورها ملزم شده‌اند فرایند خود را اصلاح کرده و در شیوه جدید برای همه سرویسها، تأیید مشترک به صورت جداگانه پیش‌بینی شود.

بنابراین با توجه به اینکه در روزهای اخیر بسیاری از مشترکان این اپراتور در ارتباط با خبرگزاری تسنیم ، خواهان پیگیری و شفاف شدن موضوع شده بودند که در پاسخ باید گفت جای نگرانی وجود ندارد و اگر گرفتار این پیام جعلی در فضای مجازی شده که همچنان منشأ آن مشخص نیست، صورتحساب لحاظ شده برای آنها براساس اعلام وزارت ارتباطات استرداد خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .