تبیان، دستیار زندگی

وزیر صهیونیستی که به جاسوسی برای ایران متهم شده

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز گذشته ضمن اعلام خبر بازداشت یک مقام سابق اسرائیلی، مدعی جاسوسی او برای ایران شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رژیم صهیونیستی

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک روز گذشته ضمن اعلام خبر بازداشت یک مقام سابق اسرائیلی، مدعی جاسوسی او برای ایران شد.

این نهاد امنیتی اسرائیلی مدعی شده است وی در مدتی که در نیجریه اقامت داشته با ماموران اطلاعاتی ایران در تماس بوده و دو مرتبه نیز با نام مستعار به ایران سفر کرده است!

در کیفرخواستی که در دفتر دادستانی رژیم صهیونیستی علیه این مقام سابق اسرائیلی تنظیم شده، اتهام او کمک اطلاعاتی به دشمن [ایران] و جاسوسی علیه اسرائیل اعلام شده است.

 رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرده است سگو برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را به عنوان مامور اطلاعاتی ایران آغاز و با اعضای سفارت ایران در نیجریه دیدار کرده است.



رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند «گونن سِگِو» ماه گذشته بازداشت شده ولی خبر بازداشت او تا روز گذشته مخفی نگه داشته شده بوده است.

گونن سِگِو کیست؟

این مقام سابق اسرائیلی که فارغ‌التحصیل رشته پزشکی است، برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ به عنوان نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) انتخاب شد و به عضویت کمیسیون مالی این پارلمان درآمد.

گونن سِگِو سپس در ژانویه ۱۹۹۵ در کابینه اسحاق رابین، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، به عنوان "وزیر انرژی و زیرساخت" منصوب شد و تا پس از ترور اسحاق رابین و تشکیل کابینه شیمون پرز، همچنان این منصب را در اختیار داشت.

وی پس از آن از دنیای سیاست خداحافظی کرد و وارد عرصه تجارت شد اما در آوریل ۲۰۰۴، به جرم تلاش برای قاچاق ۳۲ هزار قرص روانگردان اکستازی از هلند به فلسطین اشغالی، دستگیر شد. او همچنین به طور غیرقانونی گذرنامه دیپلماتیک خود را با مداد تمدید کرده بود تا در فرودگاه آمستردام مورد بازرسی قرار نگیرد.

این وزیر سابق صهیونیست سپس در ماه مارس ۲۰۰۵ به اتهام جعل و تلاش برای قاچاق مواد مخدر به ۵ سال حبس (شامل دو سال حبس تعلیقی) و پرداخت ۲۷۵۰۰ دلار جریمه محکوم شد اما پس از گذراندن دو سال در حبس، به دلیل حسن رفتار از زندان آزاد شد.

وی چندی پس از آزادی از زندان، به شغل اول خود بازگشت و به دلیل اینکه مجوز طبابتش در اسرائیل باطل شده بود، ضمن مهاجرت از فلسطین اشغالی، به عنوان پزشک در نیجریه مشغول به کار شد.

گونن سِگِو هم‌اکنون با چنین پیشینه‌ای به جاسوسی برای ایران متهم شده است. سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی است به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهند سگو با دستگاه اطلاعاتی ایران در ارتباط بوده و علیه رژیم صهیونیستی با ایران همکاری می‌کرده است.

رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرده است سگو برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را به عنوان مامور اطلاعاتی ایران آغاز و با اعضای سفارت ایران در نیجریه دیدار کرده است.

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی علاوه بر این مدعی شده است این وزیر سابق اسرائیلی برای ارتباط مخفیانه با ایران از یک سیستم مخابراتی رمزگذاری‌شده استفاده می‌کرده و با ماموران اطلاعاتی ایران در سراسر جهان دیدار کرده است.

همچنین ادعا شده است که سِگِو برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود، با اسرائیلی‌های شاغل در بخش‌های نظامی، امنیتی و دیپلماتیک این رژیم ارتباط برقرار می‌کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، دفتر دادستانی کل رژیم صهیونیستی نیز این اتهامات را تایید کرده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشته است اگر این ادعاها درست باشد، اجیر کردن یک وزیر اسرائیلی یک پیروزی بزرگ برای ایران به شمار می‌رود و در عین حال، پرسش‌های زیادی را درباره توانمندی ضداطلاعاتی اسرائیل مطرح می‌کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان