تبیان، دستیار زندگی

برنامه ریزی برای خرید سوغات توسط حجاج از داخل كشور

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برنامه ریزی های انجام شده برای تامین سوغات حجاج از بازار داخلی بررسی و بر لزوم پیگیری موضوع اختصاص ارز به زائران سفرهای زیارتی تاكید شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نشست سازمان حج و زیارت

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، سرپرست حجاج ایرانی در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تاكید كرد: با توجه به نزدیك شدن به زمان اعزام های حج 97 ، تصمیم گیری به موقع برای جلوگیری ازآسیب ها ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسكر لزوم توجیه زائران درجلسات متمركز آموزشی در استان ها و مناطق را یادآور شد و ازمسئولان فرهنگی و اجرایی خواست حداكثر بهره برداری از این جلسات صورت گیرد.

وی تصریح كرد: در این جلسات موضوعات كلیدی برای زائران بیان شود و از طرح مطالب غیر ضروری پرهیزگردد.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت گفت: بعثه مقام معظم رهبری ، سازمان حج وزیارت و صدا وسیما باید نسبت به سال های قبل به موضوع اطلاع رسانی اهتمام بیشتری داشته باشند.

درادامه این جلسه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اقدامات صورت گرفته برای تامین ارز مورد نیازحج امسال، تصریح كرد: با همكاری بانك مركزی در تلاش هستیم تا مشكلات باقیمانده در مورد انتقال ارز مربوط به هزینه های سفر حج برطرف گردد.

وی با اشاره به عضویت حدود 27 هزار نفر از زائران حج امسال در پیام رسان های ایرانی افزود: ارتباط دو سویه خوبی با زائران و كارگزاران حج 97 برقرارشده است و اطلاعات كاربردی به صورت مستمر برای آنها ارسال و به سوالات شان پاسخ داده می شود.

وی اضافه كرد: عملیات وارد كردن اطلاعات حجاج درسیستم مسار برای صدور روادید سفر به عربستان هم آغاز شده و مشكلی در این حوزه نخواهیم داشت.

بنا بر این گزارش، دكتر سید‌علی مرعشی رئیس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز از ثبت نتایج معاینات پزشكی حجاج درنرم افزار این مركزخبر داد و گفت: بسته بندی داروهای انتقالی به عربستان درحال اتمام است و قرارداد حمل آن به امضاء رسیده و برای ترخیص داروها نیز برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت هم ازمسئولان مركز پزشكی حج و زیارت خواست ضمن هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان، زمینه استفاده ازامكانات بیمارستان های سعودی در مدینه منوره ، مكه مكرمه و مشاعر را برای درمان بیماران فراهم كنند.

این جلسه با گزارش حجج الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی و حمید احمدی مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری درباره برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری جلسات اسرار و معارف حج و متمركز آموزشی در استانها ، اجرای طرح های مودت و یاوران حجاج و تهیه و توزیع بسته های فرهنگی ادامه یافت.

در پایان این جلسه بر لزوم پیگیری موضوع اختصاص ارز به زائران سفرهای زیارتی تاكید شد و آقای محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با اشاره به سال حمایت از تولید داخلی، اقدامات انجام شده برای تامین سوغات حجاج از بازار ایران با استفاده از فضای مجازی را بیان كرد.

گفتنی است بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت پیشتر اعلام كردند كه زائران خانه خدا می توانند خرید سوغاتی خود را با محوریت كالای ایرانی از فروشگاه های داخلی، آن هم به صورت اینترنتی انجام دهند.

این برنامه ریزی گامی درجهت تحقق شعارسال یعنی «حمایت از كالای ایرانی» است و ضمن جلوگیری از خروج ارز از كشورموجب خواهد شد زائران ایرانی به جای بازارگردی و خرید از بازارهای عربستان، سوغاتی های خود را از داخل كشور تهیه كنند.


منبع:  خبرگزاری شبستان
 
 
 
 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.