تبیان، دستیار زندگی

تجمع بزرگ روحانیون شهرستان پیشوا در اعتراض به اقدامات خلاف قانون جنیدی‌ها

تجمع بزرگ روحانیون شهرستان پیشوا در اعتراض به اقدامات خلاف قانون در دفتر تولیت موقوفه جنیدی با حضور روحانیون این شهر در جوار آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) پیشوا برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امامزاده جعفر

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مطهری رییس اداره اوقاف پیشوا طی سخنانی گفت: قدمت ساخت آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) به زمان شاه طهماسب، فتحعلی و مظفرالدین شاه می‌رسد.

وی افزود: اگر متولیان این آستان به قانون عمل کنند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، وظایف قانونی متولیان، مسوولان و اوقاف مشخص و روشن است.

رییس اداره اوقاف پیشوا با بیان اینکه اصل وقف این امامزاده 600 سال قدمت دارد که به آن عمل می‌شود، عنوان کرد: ما در اصل وقف نامه مشکلی نداریم اما متولیان این آستان باید جایگاه خود و قانون را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری با بیان اینکه باید یک سوم درآمد این موقوفه حق الزحمه متولیان، یک سوم آن حقوق خدام و یک سوم آن مختص آبادانی موقوفه شود، ابراز داشت: در این میان کارهای ساخت و ساز بقعه امامزاده از 40 سال پیش تا کنون بسیار کند پیش می‌رود و مشخص نیست که درآمد حاصله از آن کجا هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه درآمد این آستان بسیار بیشتر از درآمد امامزاده شاهچراغ(ع) در شیراز است اما پیشرفت آن با این بقعه قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به این امامزاده باید پرسید که از سال 63 تا کنون درآمد بقعه چه شده است.

رییس اداره اوقاف پیشوا با بیان اینکه اینجا سند مالکیت به نام بقعه نیست اما برخی اسناد موقوفه را به نام خود کردند، گفت: اوقاف خواستار مردمی شدن مدیریت بقعه است که با تشکیل هیات امنایی از مومنان و متدینین در این شهر مانع سوء استفاده برخی از این بقعه شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری افزود: متاسفانه امروز این بقعه توسط کسانی اداره می‌شود که با مدیریت دوگانه رسیدگی به بقعه امامزاده، برنامه های فرهنگی و خدمت به زائران را دچار اختلال کردند؛ ضمن اینکه همین افراد با نفوذ در قوه قضائیه اهداف خود را پیش برده و حتی برای خود درباره بقعه حکم حکومتی قائل هستند.

در ادامه حسن هندآبادی مدیر آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) نیز طی سخنانی گفت: متاسفانه افرادی که جزء دسته موقوفات شیخ جنیدی معرفی هستند با دخالت بی‌مورد امام جماعت این امامزاده را اخراج کردند که حق چنین کاری را نداشتند.

وی افزود: آنان خود را میراث‌دار بقعه می‌دانند در حالیکه این بقعه وقف است و آنها مختار نیستند که به هر نوعی دخالت داشته باشند، خادمان و متولیان این بقعه از مردم هستند بنابراین جنیدی‌ها تحت عنوان میراث داری موقوفه حق دخالت ندارند.

در ادامه مراسم بیانیه روحانیون و مردم شهرستان پیشوا مبنی بر رسیدگی به مشکلات این بقعه قرائت شد که در بخشی از آن آمده بود که اداره بقعه مبارک امامزاده جعفر(ع) بر عهده اداره اوقاف و نهادهای نظارتی و دفتر موقوفات است و برخی نهادهای قانونی با اتخاذ تدابیر مانع از کشمش، هتک حرمت آستان مقدس و روحانیت آن شوند.

منبع: خبرگزاری شبستان
 


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.