تبیان، دستیار زندگی

بایدهای گره زدن اوقات فراغت با مهدویت

همان طور که فرهنگ شهادت در جامعه نهادینه شده است و برای مثال در ایام محرم شاهد حضور اقشار مختلف مردم در دسته جات عزاداری هستیم، باید فرهنگ انتظار را نیز جا بیندازیم تا مردم به صورت خودجوش در این میدان ورود کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انتظار فرج


حسن کرمی نور، مسئول فرهنگی بنیاد مهدویت استان همدان در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، با اشاره به برنامه های تابستانی این بنیاد، اظهار کرد: ما با هدف ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت و ارتقای سطح آگاهیِ اعتقادی مخاطبان در طبقات مختلف جامعه، کلاس تابستانی آموزش مهدویت دانش آموزی را از آخر هفته جاری کلید می زنیم.
وی ادامه داد: کلاس ها و برنامه های تابستانه شامل نقاشی، خطاطی و همچنین اردوهای تفریحی و زیارتی و مسابقه کتابخوانی بوده و مقرر است زنگ آغاز این فعالیت ها رسماً از هفته آینده به صدا در بیاید و مخاطبان در این کلاس ها شرکت کنند، البته به جز این برنامه مشاوره، پرسش و پاسخ، رفع شبهات مهدوی را نیز در دستور کار داریم.
کرمی نور تصریح کرد: در کنار این کلاس، بنا داریم در تمامی ایام تابستان در مسجد میرزاتقی استان همدان، نمایشگاه محصولات فرهنگی را برای عموم برگزار کنیم. این نمایشگاه با توجه به صحبت ها و دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای اهمیت دادن به کالای ایرانی برپا می شود.
مسئول فرهنگی بنیاد مهدویت استان همدان در بخش دیگری از مباحث خود در مورد علت کمرنگ بودن فعالیت های مهدوی ذیل برنامه های اوقات فراغت، تاکید کرد: متاسفانه، بحث های مهدوی جا نیفتاده است، بحث اعتقاد به ظهور و نهادینه شدن فرهنگ انتظار می تواند نشاط مضاعفی را به زندگی وارد کند، با این وجود به دلیل آنکه مباحث مهدوی بسیار ظریف است این مهم بیش از پیش احساس می شود که به شکل منسجم این مباحث برای گروه های مختلف سنی مطرح شود.
این پژوهشگر بیان کرد: سبک زندگی با اعتقاد راسخ به مباحث مهدوی سمت و سویی می یابد که سبب برکت و انسجام خواهد شد، اساساً رویکرد انتظار می تواند نشاط را در جامعه افزایش دهد، از نظر من متولیان امر به ویژه مسئولان حوزه فرهنگ باید نسبت به افزایش برنامه های مهدوی تلاش کنند. اما متاسفانه، از جنبه ابعاد فرهنگی آنچنان که باید و شاید مهدویت را مطرح نکرده ایم.
کرمی نور اضافه کرد: همان طور که فرهنگ شهادت در جامعه نهادینه شده است و برای مثال در ایام محرم شاهد حضور اقشار مختلف مردم در دسته جات عزاداری هستیم، باید فرهنگ انتظار را نیز جا بیندازیم تا مردم به صورت خودجوش در این میدان ورود کنند و برنامه داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ارتباط فرهنگ حسینی و انتظار مهدوی را به درستی در جامعه تبیین کنیم، رسالت مهدوی خود را انجام داده ایم چرا که جریان عاشورا لبیک به سیره پیامبر(ص) بود و فرهنگ انتظار لبیک به آنچه که از حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار(ع) به ما رسید و ان شاءالله با ظهور حضرت حجت(عج) نهادینه می شود.

منبع :  خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.