تبیان، دستیار زندگی

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای:

هزینه رویداد TGC‌ کاهش و درآمد آن افزایش می‌یابد

کریمی قدوسی با تاکید بر ساخت بازی مطابق استانداردهای جهانی گفت: امسال در رویداد TGC‌ امکان قرارداد بین بازی‌سازان داخلی و ناشران خارجی را افزایش می دهیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دومین نشست خبری رویداد بین المللی tgc‌
به گزارش تبیان، حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه‌ای امروز در دومین نشست خبری رویداد بین المللی TGC‌ گفت: سال قبل اولین دوره TGC‌ را برگزار کردیم، سه هدف را از برگزاری این رویداد دنبال می کنیم اول اینکه دانش بازی های داخلی را افزایش دهیم، دوم اینکه صادرات محصولات ایرانی را در بازارهای جهانی افزایش دهیم، هدف سوم این است که ایران را در منطقه به یک مرکز در بازی‌سازی تبدیل کنیم.
کریمی قدوسی با بیان اینکه رویداد TGC‌ به خاطر دو موضوع حایز اهمیت است، عنوان کرد: با توجه به اینکه شرایط گرفتن روادید به کشورهای مختلف سخت تر شده و هزینه های سفر هم افزایش یافته است لذا باید به آمدن ناشرهای بین المللی به ایران توجه بیشتری شود. بعد از خروج آمریکا از برجام عده ای سعی دارند ایران را از نظر صنایع مختلف منزوی کنند. آمدن ناشران خارجی و گسترش روابط بین المللی پاتکی برای هدف ایزوله کردن ایران است.
وی خاطرنشان کرد: در دو سه سال اخیر در بنیاد بازی های رایانه ای سعی کردیم کیفیت بازی های ایرانی را و TGC‌ یکی از ابزارها در این راستا است. یک تیم 12 نفره از انستیتو ملی بازی با یک تیم 12 نفره از دانشگاه های ترکیه در حال فعالیت در زمینه گیم هستند. در نظر داریم هزینه های برگزاری TGC‌ در بخش های مختلف را کاهش دهیم، به عنوان مثال در ساخت غرفه هزینه کمتری صرف کنیم. سال قبل میهمانانی را به اصفهان بردیم امسال هزینه های سفر را خودشان تقبل می کنند. در زمینه درآمد تلاش کردیم درآمد رویداد TGC‌ را افزایش دهیم. امسال تلاش کردیم با اطلاع رسانی مناسب غرفه و بلیت مجانی ندهیم تا افراد مرتبط تر در این روادید شرکت کنند. علاوه بر این امسال اسپانسر بین المللی نیز داریم که یک شرکت در آلمان است.
مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای با اشاره به جشنواره گیمستان در رویداد TGC‌ تصریح کرد: 33 کشور را انتخاب کردیم که آثارشان را به جشنواره ارسال شود. با توجه به موقعیتی که در منطقه داریم افراد از کشورهای مختلف می توانند آثارشان را به این جشنواره ارسال کنند. پارسال افتتاحیه نداشتیم اما امسال افتتاحیه با دو سخنران داریم که یکی از آنها از کشور آمریکا است. بعد از سخنرانی اول یک برنامه دوساعته داریم. بازیسازان منتخب گیمستان بازی خود را مقابل ناشران داخلی و خارجی معرفی می کنند.
کریمی قدوسی بیان کرد: سعی کردیم در قالب کتابچه های آموزشی که در اختیار بازیسازان قرار می دهیم امکان عقد قرارداد بین بازیسازان داخلی و ناشران خارجی را افزایش دهیم. ما همواره بر کیفیت بازیسازی مطابق با استانداردهای جهانی تاکید داریم. بنیاد نگاه ویژه دارد که کسانی که در TGC ‌ شرکت می کند به دنبال وارد کردن بازی به داخل کشور نباشند، رصد می کنیم ناشرانی که به ایران می آیند به دنبال خرید بازی های داخلی باشند نه فروش بازی های خود.
وی خاطرنشان کرد: پروسه انتشار بازی در خارج از کشور در یک جلسه اتفاق نمی افتد، شاید یک سال طول بکشد تا جایی که اطلاع داریم دو بازی ساخت داخل در حال تعامل برای انتشار در خارج از کشور توسط ناشران خارجی هستند. به هر حال TGC‌ سالی اولی بود که برگزار می شد و نمی توانستیم انتظار داشته باشیم 40 بازی در خارج از کشور منتشر شود. در نظر داریم شرکتی را در خارج از کشور فعال کنیم تا نقش واسطه داشته باشد برای ناشرانی که می خواهند بازی های ایرانی بخرند.