تبیان، دستیار زندگی

باهمت مؤسسه بیت‌الاحزان

۱۵ جوان عراقی حافظ کل قرآن شدند

۱۵ جوان عراقی سال گذشته باگذراندن آزمون‌های ورودی و دوره آزمایشی مشغول حفظ قرآن در مراکز شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان شدند و امروز حفظ کل قرآن خود را با موفقیت به پایان رساندند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
جوانان عراقی حافظ کل قرآن

مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) روز‌های پایانی دوره یکساله خود را حفظ می‌کند و قرآن‌آموزان یا حفظ کل را به پایان رسانده‌اند و یا تا چند روز دیگر حافظ کل می‌شوند.

امسال در مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن امام حسن مجتبی(ع) و مرکز حضرت زینب(س) شهر استهبان تعدادی از قرآن‌آموزان عراقی حضور داشتند که این افراد تقریباً حفظ کل قرآن را به پایان رسانده و طی روز‌های آینده به کشورشان باز می‌گردند.

سال گذشته طی مذاکراتی که ناطق الزرکانی رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی عراق با مسئولان مؤسسه بیت‌الاحزان داشت مقرر شد تا تعدادی از علاقه‌مندان به حفظ قرآن از کشور عراق باحضور در مراکز شبانه‌روزی این مؤسسه طی یکسال حافظ کل قرآن شوند و در این راستا تعداد زیادی از جوانان عراقی در سایت مؤسسه نام‌نویسی کردند.

از آنجایی که حفظ یکساله قرآن به استعداد و آمادگی بالایی قرار داد، اساتید مؤسسه ابتدا داوطلبان از نظر آمادگی جسمی، ذهنی و روانخوانی قرآن مورد سنجش و مصاحبه قرار داده و افراد تأیید شده پس از گذراندن یک دوره دو ماهه آزمایشی کار حفظ کل قرآن را طی یکسال آغاز می‌کنند.

در همین راستا تعدادی از اساتید مراکز شبانه‌روزی حفظ بیت‌الاحزان راهی کشور عراق شدند و پس از انجام تست‌ها و مصاحبه‌های بیان شده تعداد 20 قرآن‌آموز برادر و 5 قرآن‌آموز خواهر را برای حضور در دوره آزمایشی انتخاب کردند و به این ترتیب 70 قرآن‌آموز از عراق راهی کشور و شهرستان استهبان شدند.

دوره آزمایشی دو ماهه مرحله بعدی گزینش قرآن‌آموزان عراقی بود که در پایان آن 12 برادر و 3 خواهر برای حضور در دوره یکساله انتخاب شدند و این افراد امروز پس از گذراندن دوره یکساله و شبانه‌روزی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند و تا روز 7 تیر‌ماه به کشور خودشان باز می‌گردند.

به گزارش فارس امسال هم دارالقرآن شهر بصره از کشور عراق طی مکاتباتی با مسئولان مؤسسه بیت‌الاحزان خواهان حضور قرآن‌آموزان عراقی در مراکز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان هستند و قرار است طی روز‌های آینده گروهی از اساتید مؤسسه برای انجام گزینش و مصاحبه‌های اولیه به بصره سفر کنند.

مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان هم‌اکنون مشغول نام‌نویسی از افراد برای دوره تحفیظی جدید هستند و امسال 14 مرکز شبانه‌روزی پذیرای علاقه‌مندان به حفظ قرآن هستند.

این مراکز با کمک‌های عموم خیران اداره می‌شود و شایسته است مردم قرآن‌دوست کشورمان با حمایت از نهاد‌های مردمی فعال در این عرصه در راستای ترویج آیات الهی در جامعه گام بردارند.

منبع : خبرگزاری فارس