تبیان، دستیار زندگی

مریم کاظمی دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شد

مدیرکل هنرهای نمایشی طی حکمی مریم کاظمی نویسنده، کارگردان، بازیگر و طراح تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان را برای دومین سال پیاپی به عنوان دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
مریم کاظمی دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شد

از اداره کل هنرهای نمایشی،در حکم شهرام کرمی خطاب به کاظمی آمده است: جهان کودکی جهان پر رمز و رازی است که ورود و تأثیر بر آن نیازمند شناخت گسترده، دانشی سترگ و قلبی گشوده است.
«کودک در جهان کوچکش تخیلی دارد بسیار بزرگتر از جهان واقعی و رویاهایش را بر بام اندیشه ای پویا و پذیرا می پروراند. این جهان برای پویایی نیازمند پایش و حمایت است تا عالمانه و عاشقانه تا دنیای فردای جامعه را بر پایه مهر و تدبیر بسازد.»
در حکم کرمی ضمن آرزوی موفقیت برای کاظمی، همچنین آمده است: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دریچه روشنی به جهان پرشور و پرامید کودکی و چراغی فراروی روزگار شیرین فردای کودکان و نوجوانان خواهد بود.
مریم کاظمی متولد 1344 در تهران، بازیگر و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما، از سال 66 فعالیت حرفه ای خود در زمینه تئاتر را آغاز کرده است.
وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران است و از سال 79 تاکنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده که در آن میان آثاری همچون 'در برج عقرب ' ، 'آدم ها و دیو ها' ، 'رویای ماه '، 'به زیر پاهات نگاه کن' ، 'خاله مرجان و خروس' ، ' آدم بلا دیو ناقلا ' ، 'غول بزرگ مهربان ' ، 'کلوچه دارچینی' ، 'رام کردن زن سرکش' ، 'شاهزاده خانم بد ترکیب' ، 'ماه پیشونی ' و 'خسیس' دیده می شوند.
مریم کاظمی موسس و سرپرست گروه تئاتر مستقل بوده و جوایز متعدد بازیگری، نویسندگی و طراحی از جشنواره های تئاتری و سینمایی را در پرونده کاری خود دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا