تبیان، دستیار زندگی

ابراهیمی به بازی مقابل اسپانیا می رسد

برنامه ۲۰۱۸ از ساعت ۱۵:۴۰ دوشنبه ۲۸ خرداد از شبکه سوم سیما به روی آنتن رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جام جهانی
سرمربی ایرانی تیم گوتبرگ سوئد کارشناس ویدوئی این برنامه برای بازی اول امروز میان سوئد و کره جنوبی بود.

سوئد بدون زلاتان

اسبقی در مورد تیم ملی سوئد گفت: این تیمی که از سوئد در جام جهانی 2018 حضور دارد تیم جدیدی است. تیم سوئد سال‌ها تحت تاثیر حضور زلاتان ابراهیموویچ بود و بعد از مدت‌ها او که مهره کلیدی و تک ستاره تیم بود دیگر در این تیم حضور ندارد. حال دیگر سوئد یک تیم یکدست است و تحت تاثیر فقط یک نفر نیست. این تیم دفاع خوبی دارد، ولی در خط حمله قطعا در نبود زلاتان کار سختی خواهند داشت.

فورسبرگ به جای زلاتان

او در مورد بازیکنان خوب این تیم گفت:یکی از اصلی‌ترین بازیکنان تیم سوئد در این تورنمنت فورسبرگ است. این بازیکن در تیم لایپزیک توپ میزند و فصل خوبی را پشت سر گذاشته است. لیندلف دفاع منچستر نیز بازیکنی است که روی او در تیم بسیار حساب باز می‌کنند.


زلاتان در سوئد جایگاه ویژه ای دارد

او در مورد نبود زلاتان در این تیم و نظر هواداران گفت:در سوئد زلاتان ابراهیموویچ برای جوانان جایگاه ویژه ای دارد. در این مورد دو نظر وجود دارد گروهی میگویند سوئد بدون زلاتان نمیتواند نتیجه بگیرد و گروهی این نظر را دارند که در گذشته تمام تیم سوئد زلاتان بوده، ولی حال این تیم سوئد است که می درخشد.
خسرو حیدری مهمان ویژه و کارشناس بازی انگلستان و تونس قبل از بازی این دو تیم در برنامه حضور پیدا کرد.

ابراهیمی به اسپانیا می‌رسد

حیدری در مورد شرایط امید ابراهیمی در آخرین تماسی که با او داشت گفت:امروز که با او صحبت کردم گفت که شرایطش در این چند روز بهتر شده. ولی خوب ضربه ایی که او را مصدوم کرد، ضربه‌ی سختی بود و همه در تلویزیون دیدند چه اتفاقی برای او افتاد. او هنوز با تیم تمرین نکرده، ولی از فردا در تمرین‌های گروهی هم شرکت می‌کند و پس فردا هم مقابل اسپانیا بازی می‌کند.

چشمی از بهترین‌ها بود

بازیکن استقلال در مورد روزبه چشمی گفت:چشمی بازی بسیار خوبی در مقابل تیم مراکش انجام داد و از بهترین‌های تیم بود، ولی متاسفانه در تمرینات مصدوم شد و در باز مقابل اسپانیا او را در ترکیب نداریم.

حسینی به جای چشمی

او در مورد جایگزین‌های چشمی گفت:بازیکن‌های خوبی در این پست داریم. سید مجید حسینی و پژمان منتظری می‌توانند در این پست برای تیم ما بازی کنند.

انگلستان همیشه مدعی

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد تیم انگلستان گفت: فعلا که تیم‌های مدعی مثل آلمان و فرانسه جام را خوب شروع نکردند. انگلیس هم همیشه جزو تیم‌های مدعی بوده و ستاره‌های بزرگی در این تیم بازی می‌کردند. زمانی دیوید بکهام، استیون جرارد و فرانک لمپارد ستاره‌های این تیم بودند و حالا با یکسری ستاره جوان مثل هری کین، رحیم استرلینگ و دله علی. باید ببینیم انگلستان چگونه جام را شروع می‌کند. ولی در کل تیم‌ها ممکن است در هفته‌های اولیه جام آن کیفتی که باید داشته باشند نشان ندهند و زمان ببرد تا بتوانند بازی خودشان را انجام دهند.

دو تیم انگلستان و تونس دو فوتبال متفاوت ارائه دادند

در بین دو نیمه بازی انگلستان و تونس خسرو حیدری در مورد نیمه اول گفت:در مورد پنالتی تونس فکر می‌کنم مهاجم تونسی بیشتر پنالتی را گرفت تا اینکه بر رویش خطای پنالتی انجام شود. ۱۵ دقیقه ابتدایی تیم انگلستان بسیار پر فشار ظاهر شد که این موضوع نشان می‌دهد از نظر بدنی این تیم در شرایط خوبی قرار دارد. خوب در همین دقایق و شروع طوفانی هم به گل رسید. این دو تیم کاملا دو فوتبال متفاوت را ارائه می‌دهند. انگلستان فوتبال مالکانه بازی می‌کند و سعی می‌کند از کناره‌های زمین برای ارسال توپ های بلند استفاده کند. بازیکنان این تیم بیشتر در لیگ جزیره بازی می‌کنند که در این لیگ یکی از اصلی‌ترین تاکتیک‌های تیم‌ها ارسال از کناره‌های زمین است. بعد از ۲۵ دقیقه اول که انگلستان توپ را در اختیار داشت تیم تونس توانست جلوتر بیاید و در ضد حملات خطرناک نشان دهد. بعد از گل هم اعتماد به نفسشان بالا رفت و توانستند بازی را کنترل کنند.

اسپانیا فوق العاده قدرتمند است

در ادامه برنامه خسرو حیدری در مورد تیم ملی ایران صحبت کرد:در مورد بازی با اسپانیا باید بگویم که اسپانیا تیم فوق العاده قدرتمندی است. ولی ما هم یک مربی باهوش داریم و مطمئنم که به خوبی تیم اسپانیا را آنالیز کرده و این تیم را از خودشان بهتر می‌شناسد.

سه امتیاز دلگرم کننده

او ادامه داد:تیم ما با همین سه امتیازی که در مقابل مراکش بدست آورد تونست انتظار‌ات را تا اندازه زیادی بر آورده کند. ما میتوانیم در مقابل اسپانیا بازی خوبی انجام دهیم؛ و اگر هم نتیجه نگرفتیم نباید خیلی ناراحت شد.

چشمی با اعتماد به نفس

او در مورد روزبه چشمی اضافه کرد:عملکرد خوب روزبه توی بازی با مراکش به چشم اومد. یکی از عوامل موفقیت روزبه اعتماد به نفسی است که دارد. شفر با بازی دادن روزبه در دفاع وسط این دل و جرات را به او داد و کی روش هم از او استفاده کرد و جواب داد. ولی خوب متاسفانه دیگه روزبه را نداریم. جانشیناش میتوانند منتظری و حسینی باشند.

در ادامه برنامه تماس اسکایپ با مارتین تایلر گزارشگر مشهور انگلستانی برقرار شد.

او که بازی تیم کشورش انگلیس را گزارش کرده بود و در استادیوم حظور داشت در مورد بازی و تیم انگلیس گفت:۲۵ دقیقه اول را با حمله شروع کردیم و به گل هم رسیدیم. شروع خوبی برای جام بود.


داوری های خوبی را در جام جهانی شاهد بودیم

او در مورد پنالتی که به نفع تیم تونس گرفته شد گفت:آن صحنه پنالتی نبود و نباید برای تونس پنالتی گرفته می‌شد. به هر حال باید با این موضوع کنار بیایم. کلا در این تورنمنت داوری‌های خوبی رو شاهد بودیم.

۲۳ بازیکن متحد داریم

تایلر در مورد شانس قهرمانی تیم انگلیس گفت:فکر نمی‌کنم شناس قهرمانی داشته باشیم، ولی با بازیکنان جوانمان شانس خوب بازی کردن رو داریم. ما حال ۲۳ بازیکن متحد در این جام داریم و این نقطه قوت تیم ماست. درسته دقیقه آخر گل زدیم، ولی توانستیم جام را با برد آغاز کنیم و این اتفاق خوبی است.

باخت مقابل ایسلند دردناک بود

او در مورد بدترین باخت تیم ملی انگلستان از نظر خودش گفت:بازی مقابل ایسلند در جام ملت‌های اروپا. این بدترین باخت بود.


اولین گزارش جام جهانی

گزارشگر سرشناس دنیای فوتبال گفت:اولین بازی که در جام جهانی گزارش کردم در سال ۱۹۷۸ بود و جالب اینکه آن بازی آخرین بردی بود که تونس در جام جهانی بدست آورده بود.

گزارشگر ایران-پرو

تایلر گفت:من بازی ایران و پرو را در جام جهانی ۱۹۷۸ گزارش کردم. در آن تیم ایران بازیکنان صمیمی و دوست داشتنی حظور داشتند که به من هم خیلی کمک کردند. اگر کسی از آن تیم الان مرا می‌بیند صمیمانه به او سلام می‌کنم.

هم تغییر کردم و هم نکردم

او در مورد اینکه آیا از گذشته تا به حال شکل گزارش کردنش تغییر کرده یا نه گفت:هم بله و هم خیر. بله، چون فناوری و تکنولوژی پیشرفت چشم گیری داشته و وارد دنیای فوتبال شده. دوربین‌های بیشتر و کلی چیز دیگر این موضوع تاثیر گذار بوده؛ و خیر، چون من شغلم همونیه که سال ۱۹۷۸ شروع کردم.

تا وقتی سالمم ادامه میدم

او در مورد اینکه تا چه زمانی می‌خواهد به این کار ادامه دهد گفت: خیلی خوشحال هستم که در این جام حضور دارم. فعلا نمی‌خواهم این کار را کنار بگذارم و تا وقتی که از نظر سلامت مشکلی نداشته باشم به این کار ادامه خواهم داد. دوست دارم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز حضور داشته باشم.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.
پرتغال-اسپانیا فوق العاده بود

تایلر در مورد بهترین گزارشی که تا به حال انجام داده گفت:من علاقه زیادی ندارم به گذشته نگاه کنم. ولی اگر بخواهم بگویم پرتغال و اسپانیا در همین جام فوق العاده بود. بازی‌های مهیجی در فینال‌ها گزارش کردم. از اینکه بازی اسپانیا و مراکش را گزارش کردم و توانستم نمتیش رونالدو را از نزدیک ببینم بسیار فوق العاده بود.

هرگز خسته نشدم

مارتین تایلر در مورد اینکه آیا از کارش و شرایطی که دارد خسته شده است یه خیر گفت:هرگز. اگر شما از گزارش کردن خسته شوید یعنی اینکه از زندگی کردن خسته شدید. راهنمایی من به شما این است که از هر بازی که گزارش می‌کنید لذت ببرید و به این شغل ادامه دهید.

بعد از پایان بازی انگلستان و تونس حیدری در مورد بازی گفت:انگلستان نیمه دوم هم برتر بود. تونس از کناره‌ها ضعف داشت و انگلیس هم اسرار به حمله از کناره‌ها داشت و بالاخره هم توانست از همین تاکتیک به گل برسد. نکته جالب این بود که انگلستان ۳-۵-۲ بازی می‌کرد و این سیتم را به خوبی اجرا میکرد. تریپیه و یانگ خیلی خوب دو مهاجم خود یعنی کین و استرلینگ را تغذیه می‌کردند. استارت بازی‌ها بسیار مهم است و من فکر می‌کنم از این گروه بلژیک و انگلستان صعود کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان