تبیان، دستیار زندگی
از روز چهارشنبه همزمان با سهمیه‌بندی بنزین، نه تنها برخی از رانندگان تاكسی نسبت به افزایش نرخ كرایه‌های خود اقدام كرده‌اند بلكه از سوار كردن مسافران مسیرهای كوتاه امتناع می‌كنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیامد های سهمیه بندی بنزین

کارت هوشمند سوخت

سهمیه‌بندی بنزین ترافیك تهران را روان كرد

سهمیه‌بندی بنزین طی چند روز گذشته ترافیك شهر تهران را روان كرده است.

به گزارش  فارس، ترافیك شهر تهران از فردای روز سهمیه‌بندی بنزین، روان شده است به طوری كه اغلب اتوبان‌های شهر تهران از كاهش شدید ترافیك حتی در ساعات شلوغ صبحگاهی و غروب برخوردار شده‌اند.

این در حالی است كه مركز كنترل و نظارت ترافیك شهرداری تهران تاكنون هیچ آمار رسمی از میزان ترافیك تهران اعلام نكرده است.

رانندگان تاكسی برای مسافت‌های كوتاه مسافر سوار نمی‌كنند

از روز چهارشنبه همزمان با سهمیه‌بندی بنزین، نه تنها برخی از رانندگان تاكسی نسبت به افزایش نرخ كرایه‌های خود اقدام كرده‌اند بلكه از سوار كردن مسافران مسیرهای كوتاه امتناع می‌كنند.‌

باز هم قبل از هر كس، مسافران چوب سهمیه‌بندی بنزین را‌ خوردند. از زمان اعلام خبر سهمیه‌بندی بنزین مالكان خودروهای شخصی در‌ شوك چگونگی مصرف بنزین و نحوه تأمین آن فرو رفته‌اند (به گونه‌ای كه از روز چهارشنبه شاهد كاهش ترافیك خیابان‌های شهر تهران به واسطه حضور كم‌تر خودروها هستیم) و رانندگان تاكسی نیز با وجود آن كه از وضعیت بهتری به واسطه سهمیه 5/26 درصدی نسبت به سایران برخوردارند اما آنان نیز به منظور كاهش هزینه‌ها،‌ از سوار كردن مسافران مسافت‌های كوتاه خودداری می‌كنند و اگر برخی از آنان، مسافران مسافت‌های كوتاه را هم سوار كنند‌، كرایه بالایی دریافت می‌كنند چرا كه دریافت كرایه بیش‌تر را حق خود می‌دانند.

هر چند شهروندانی كه متوجه این اقدام ناشایست برخی از تاكسیرانان شده‌اند نیز، مسافت طولانی‌تری را به راننده اعلام می‌كنند تا بتوانند خود را به مقصد برسانند.

حسین تیموری مدیرعامل سازمان تاكسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با فارس بار دیگر همچون گذشته از مردم خواست كه به جای آن كه به صورت كلان از تاكسیرانان و عملكرد آنان و سازمان تاكسیرانی شكایت كنند، شماره تاكسیران متخلف را از طریق تماس با شماره‌های 33736666، 33737777، 1888، 137 و یا ارسال پیام كوتاه 30004246 ‌به سازمان اعلام كنند و ظرف 48 ساعت منتظر دریافت نتیجه شكایت خود باشند.

وی‌ خاطرنشان كرد: شهروندان در حالی نسبت به سیستم نظارتی سازمان اظهار نارضایتی می‌كنند كه خود در معرفی تاكسیرانان متخلف كوتاهی می‌كنند. سپس عنوان می‌كنند كه نظارت سازمان تاكسیرانی ضعیف است.

مدیرعامل سازمان تاكسیرانی شهر تهران خاطرنشان كرد: روز چهارشنبه در پی شكایت شهروندان از افزایش نرخ كرایه‌ها اقدام به انحلال خط قدس ـ حقانی كردیم و بلافاصله با تجهیز خط با استفاده از سایر تاكسی‌ها و ون‌هایی كه در اختیار داشتیم اقدام به جابه‌جایی مسافران كردیم. این اقدام باعث شد كه رانندگان خط مذكور چند ساعت بعد با امضای تعهدنامه‌ای بار دیگر كار خود را در خط آغاز كنند.

مسئولان ترافیكی شهرداری تهران در حالی هشدار برخورد با تاكسیرانان متخلف را می‌دهند كه به نظر می‌رسد فقط امكان اعمال نظارت بر عملكرد تاكسی‌های خطی را دارند و‌ ظاهراً تمهید خاصی برای برخورد با تاكسی‌های گردشی به عنوان اصلی‌ترین مشكل مردم ـ جز همكاری مردم برای معرفی تاكسیرانان متخلف ـ در اختیار ندارند.

آخرین خبرها حاكی از آن است كه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به همراه مسئولان ترافیكی شهر‌ در حالی پی‌گیر اصلاح سهمیه بنزین تاكسی‌های دوگانه‌سوز‌ هستند‌.