تبیان، دستیار زندگی

معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت:

53 درصد زائران خانه خدا بانوان هستند

معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیابی به عربستان و ارزیابی شرایط حج 97، گفت: درصد بیشتری از زائران یعنی 53 درصد را بانوان و 47 رصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حج

مراحل اجرایی حج از هشتم اسفند سال گذشته با آغاز نام‌نویسی متقاضیان صورت گرفت و در این دوره متقاضیان در نوبت حج تمتع تا سوم دی‌ماه سال 1385 اقدام به ثبت‌نام کردند.

امسال نیز زائران خانه خدا با پرداخت قسط دوم ثبت‌نام خود را نهایی کرده و معاینات پزشکی خود را انجام دادند.

همچنین جلسات آموزشی برای کاروان‌ها تدارک دیده شده است، به طوری که روحانیون کاروان‌ها به نحوه اعمال حج و ملزومات این سفر نورانی می‌پردازند و پزشک کاروان نیز تذکرات لازم را به منظور برپایی حج بدون حاشیه و در صحت و سلامت می‌دهد؛ بر همین اساس تمامی اعضای کاروان‌ها باید در این جلسات شرکت کنند.

محمد آزاد معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت با اشاره به تلاش سازمان حج و زیارت برای برپایی حج 97، اظهار داشت: تیم‌های مسکن، حمل و نقل و تدارکات اوایل سال جاری به عربستان سفر کردند تا شرایط حضور زائران خانه خدا را ارزیابی کنند، بر همین اساس با برخی هتل‌ها و شرکت‌های حمل و نقل نیز قراردادهایی منعقد شد و شرایط حضور نیز مورد ارزیابی و موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه زائران خانه خدا در قالب 583 کاروان به حج اعزام می‌شوند که 282 کاروان مدینه قبل و 301 کاروان مدینه بعد هستند، گفت: طول زمان حج امسال از 28 تا 42 روز است که بستگی به پروازها دارد. به طوری که اولین گروه از 27 تیرماه به عربستان اعزام می‌شوند و این روند تا 24 مردادماه ادامه دارد.

آزاد با اشاره به تعداد زائران خانه خدا نیز گفت: درصد بیشتری از زائران یعنی 53 درصد را بانوان و 47 رصد را آقایان تشکیل می‌دهند که میانگین سنی آن‌ها 56 سال است.

امسال 85 هزار و 200 زائر ایرانی از 20 ایستگاه پروازی به خانه خدا مشرف می‌‌شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.