تبیان، دستیار زندگی

سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ

قانونگذاران و مردم عادی آمریکا در واکنش به سیاست جدا کردن کودکان از خانواده‌هایشان در مرز‌های این کشور تظاهرات کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
تظاهرات

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، روز گذشته (یکشنبه) تعدادی از قانونگذاران دموکرات به مناسبت «روز پدر» مقابل مراکز نگهداری از مهاجران در نیوجرسی و تگزاس در اعتراض به سیاست ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و جدا کردن کودکان از خانواده هایشان نزدیک مرزهای آمریکا، تظاهرات کردند.

معترضان با در دست داشتن تصاویری از مهاجران اعتراض خود را نسبت به سیاست ضدمهاجرتی آمریکا اعلام کردند. تظاهرات به مناسبت روز پدر در ابتدا از «ال پاسو» در تگزاس آغاز شد و در «تورنیلو» در تگزاس پایان یافت. این تظاهرات به درخواست «بت اورورک»، نماینده دموکرات آمریکایی برگزار شد. وی پیشتر در حساب توییتر خود مردم را به حضور در این تظاهرات فراخوانده بود.همچنین سیاستمداران نیوجرسی آمریکا هم روز گذشته مقابل یک مرکز نگهداری از مهاجران در نیوجرسی تظاهرات کردند.

علاوه بر سیاستمداران و قانونگذاران، مردم عادی هم در برخی دیگر از شهرهای آمریکا تظاهرات کردند. یک تظاهرات در اعتراض به سیاست های ضدمهاجرتی آمریکا در شهر «فینیکس» در ایالت آریزونا برگزار شد. صدها نفر از مردم در شهر «مینیاپولیس» در مینه سوتا هم در اعتراض به قوانین مهاجرتی در مرزهای آمریکا تظاهرات کردند.

 بر اساس این سیاست جدید، والدینی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شوند، از فرزندانشان جدا خواهند شد و وضعیت آنها از طریق وزارت امنیت میهن مورد پیگیری قرار می گیرد.



این تظاهرات تازه ترین واکنش قانونگذاران و مردم عادی به سیاست های تبعیض آمیز دولت آمریکا در ارتباط با مهاجران محسوب می شود.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که یک سیاست جدید علیه مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از مرز جنوب غربی وارد کشور می شوند، به کار خواهد گرفت. بر اساس این سیاست جدید، والدینی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شوند، از فرزندانشان جدا خواهند شد و وضعیت آنها از طریق وزارت امنیت میهن مورد پیگیری قرار می گیرد.

مقامات آمریکایی روز جمعه اعلام کردند که از اواسط ماه آوریل تا پایان ماه مه سال جاری میلادی حدود 2000 کودک از خانواده هایشان در مرزهای آمریکا جدا شده اند.

هر ساله دهها هزار مهاجر از آمریکای مرکزی تلاش می کنند از طریق مرز مکزیک وارد آمریکا شوند. این درحالی است که با روی کار آمدن دونالد ترامپ کار برای این مهاجران بسیار دشوار شده است. تا پیش از این، خانواده هایی که به صورت غیرقانونی از این طریق وارد آمریکا می شدند، در دادگاه مدنی آمریکا محاکمه می شدند. اما در ماه جاری میلادی، دولت ترامپ با تبعیت از یک سیاست متضرر والدین را به زندان‌هایی که بوسیله «خدمات مارشال های آمریکا» اداره می شود، می فرستد و از کودکان آنها به دلیل نداشتن سن قانونی جدا از خانواده هایشان در همین نهاد نگهداری می کند. این درحالی است که گاهی خانواده های این کودکان حتی نمی دانند که فرزندانشان کجا نگهداری می شوند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان