تبیان، دستیار زندگی

استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس گفت: به دنبال کاهش استفاده از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز هستیم و به همین منظور استفاده از پساب توسط استانداری و شهرداری بندرعباس با جدیت تمام دنبال می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 محیط زیست
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست هرمزگان، نشست مشترک مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس و آب و فاضلاب در سالن اجتماعات سازمان فضای سبز برگزار شد.

در این نشست مباحث مختلفی از جمله وضعیت کم آبی استان و اهمیت استفاده از پساب جهت آبیاری فضای سبز شهری، لزوم کاشت گونه های گیاهی بومی، توقف کاشت گونه کونوکارپوس و چمن و همچنین لزوم استعلام از اداره کل حفاظت محیط زیست در صورت استفاده از گیاهان غیربومی و مقاوم به کم آبی مطرح شد.

رضا حیدری زاده رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس گفت: استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز با جدیت تمام دنبال می شود و تحقق این امر در مراحل پایانی قرار دارد و ما به دنبال کاهش استفاده از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز هستیم و به همین منظور استفاده از پساب توسط استانداری و شهرداری بندرعباس با جدیت تمام  دنبال می شود.

وی افزود با توجه به وضعیت خشکسالی کاشت چمن متوقف شده و کاشت رونده ها که مصرف بسیار کمتری دارد به عنوان جایگزین چمن در فضای سبز شهری شده است. بر این اساس استفاده از گونه های گیاهی کم آب و مقاوم  و بومی استان در دستور کارسازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس قرار گفته است. یکی دیگر از اولویت های این سازمان تقویت فضای سبز ورودی های شهر بندرعباس است؛ تقویت کمربند سبز شهر نیز با همت و همکاری دادگستری بندرعباس دنبال می شود.

مجید وفادار مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان ضمن تشکر از برگزاری این نشست و استقبال از استفاده از پساب جهت آبیاری فضای سبز با توجه به مساله کم آبی، اهمیت بررسی فاکتورهای فیزیکوشیمیایی پساب را یادآور شد. مهندس قاسمی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست نیز ضمن تشکر از کاشت گیاهان بومی توسط سازمان فضای سبز در ماه های اخیر، در صورت تمایل سازمان فضای سبز برای توسعه فضای سبز با استفاده از گیاهان جدید و غیربومی خواستار استعلام از اداره کل حفاظت محیط زیست شد.
منبع: خبرگزاری تسنیم