تبیان، دستیار زندگی

مدیریت استراتژیک و عدم انفعال سازمانی شویم

افشار صبح امروز در جلسه ی شورای معاونین با اشاره به فواید مدیریت استراتژیک، گفت: شناخت ماموریت ها و برنامه ریزی دقیق در راستای رسیدن به اهداف شرکت، اولین گام در تفکر استراتژیک است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مدیریت
به گزارش روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، در این جلسه دکتر فرهاد افشار به توصیف مسائل جاری و سیاست های کلی شرکت پرداخت و اظهار داشت: لازم است جلسات شورای معاونین به صورت منظم و با هدف بررسی عملکردها، هماهنگی لازم در اجرای امور و تعامل هر چه بیش تر معاونین برگزار شود.

وی با تاکید بر این که ما به دنبال استراتژی محور کردن شرکت هستیم، افزود: در دنیای امروز سازمان هایی که استراتژی را در دستور اصلی کار خود قرار داده اند، نیروی انسانی را به صورت کاملا متفاوت و در راستای اهداف شرکت بسیج می کنند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: در استراتژی نیروی انسانی، از معاونین و مدیران بالا دست انتظار می رود تا برای تک تک اعضای زیر مجموعه‌ی خود هدف تعیین کنند و در بازه ی زمانی مشخص پی گیر خروجی کار باشند. وی تصریح کرد: راه دستیابی به هدف باید توسط زیر مجموعه نو آفرینی و خلق شود و در این صورت می توانیم ادعا کنیم که مدیریتی اثر بخش بر زیر مجموعه‌ی خود داریم.

در ادامه افشار با تکیه بر این نکته که از بحث های حائز اهمیت در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، وجود افراد متناظر در مناطق است، اظهار داشت: این افراد به عنون حلقه ی شناسایی و اجرایی شرکت در سطح شهر مخاطب ما هستند و لازم است در تدوین شاخصه های این افراد و تعیین ساختار اجرایی در مناطق در جریان امور شرکت قرار گیرند.

وی افزود: برای هموار شدن این مسیر نیازمند شیوه های گوناگون هستیم و گام اول در این امر، برپایی کارگاه آموزشی است که به زودی با حضور مجموعه ی متناظر اجرایی ما در مناطق برای دستیابی به درک مشترکی از مفاهیم سازمان برگزار می شود.

افشار در پایان بر اهمیت بالای جلسات شورای معاونین تاکید کرد و ادامه داد: پی گیری کامل در راستای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده، متمرکز بودن بر کار، پشتیبانی واحد ها از یکدیگر، ارائه‌ی گزارش عملکرد و توصیف پیش رفت امور در ابتدای هر جلسه می تواند از برکات تشکیل این شورا باشد.
منبع: فرارو