تبیان، دستیار زندگی

اهمیت مسجد در کلام پیامبر(ص)

پیامبر گرامی اسلام(ص) در یک روایت روایتی در اهمیت مسجد بیان فرمودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اهمیت مسجد


مسجد از مهم‎ترین پایگاه‎های فرهنگی و مذهبی مسلمانان است و در قرآن و عترت آثار و برکات فراوانی را برای آن بر شمرده‌‏اند. این مکان مقدس که از دوران صدر اسلام همواره مورد توجه پیامبر(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بوده، نقش به سزایی را در رشد و ارتقای فردی و اجتماعی و نیز  پیروزی‌های ملت مسلمانان در ادوار مختلف تاریخ اسلام ایفا کرده است. 

همچنین نقش‌آفرینی مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس اهمیت این مکان را برای مسلمانان عصر حاضر ملموس‌تر می‌کند. بنابراین مساجد هم دارای کاکردهای فردی و هم دارای کارکردهای اجتماعی است. متأسفانه در این سالیان اخیر به دلیل‌ برخی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی این اماکن مقدس از رونق کافی و شایسته برخوردار نیستند. با توجه به این موضوع بازخوانی فضایل، برکات، دستاوردها و آداب مسجد بر اساس روایات پیامبر(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در زمان فعلی اهمیت خاصی می‌یابد. 

به عنوان نمونه پیامبر گرامی اسلام(ص) در یک روایت در اهمیت مسجد فرمودند: «المَساجِد سوقٌ مِن أسواقُ الآخِرة؛ قِراهَا المَغفرة و تُحفَتُها الجَنةُ؛ مساجد بازاری از بازارهای آخرتند؛ پذیرایی آن مغفرت و تحفه‌اش بهشت است»


منبع: تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.