تبیان، دستیار زندگی

/مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در گفت وگو با شبستان:

ظهور با عمل به قرآن نزدیک می شود نه حرف و شعار

کشور ما برای زمینه سازی ظهور باید در عمل، به معارف قرآنی بپردازد تا بتواند الگوی مناسبی برای دیگر مجامع باشد و این عمل به معارف قرآنی باید در سبک زندگی، مبارزه با ظلم، برقراری ارتباط با مردم و ... تجلی و بروز و ظهور داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری،

حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار سرویس مهدویت خبرگزاری شبستان درباره کیفیت پیشبرد پویش مردمی «#قدمی_برداریم» برای زمینه سازی ظهور، گفت:  برای قدم برداشتن در مسیر ظهور، راه مبهمی در پیش نداریم، راه اصلی و مطمئن بازگشت به قرآن و معارف اهل بیت(ع) است تا با عمل به دستورات آنها به آن دولت موعود برسیم.

وی با بیان اینکه براساس آموزه های اهل بیت(ع) برای الگو بودن و انجام کارهای مثمرثمر نباید به حرف و شعار اکتفا شود بلکه باید در عمل این مهم را به انجام رسانید، تصریح کرد: در روایت آمده: «کونوا دُعاةَ الناسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم؛ مردم را به غیر از زبانتان دعوت به دین كنید»؛ از این رو، برای زمینه سازی ظهور هم در کنار تمسک به آیات نورانی قرآن باید کوشید آنها را در سبک زندگی منتظرانه پیاده کرد.

حسینی کوهساری با بیان اینکه برای عمل به معارف قرآن باید از شعار دادن کاست و قدم های عملی تر برداشت، تاکید کرد: در این زمینه روحانیون که در کسوت تبلیغ دینی فعال اند، بیشترین تاثیرگذاری را دارند، زیرا یک مبلغ واقعیِ اسلام و قرآن باید بیش از همه به قرآن عمل کند و اخلاق، رفتار، کردار و نوع تعاملاتش برخاسته از فرهنگ قرآنی باشد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به اینکه روحانیون الگوی دینی در جامعه ما هستند، افزود: مردم از این افراد برای قدم برداشتن های خود الگو می گیرند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی ما امروز الگوی بسیاری از کشورها است، خاطرنشان کرد: کشور ما برای زمینه سازی ظهور باید در عمل، به معارف قرآنی بپردازد تا بتواند الگوی مناسبی برای دیگر مجامع باشد و این عمل به معارف قرآنی باید در سبک زندگی، مبارزه با ظلم، برقراری ارتباط با مردم و ... تجلی و بروز و ظهور داشته باشد.

منبع : خبرگزاری شبستان
 
 


 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.