تبیان، دستیار زندگی

مسجد «قل شریف» میزبان رویداد جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸

مسجد قل شریف در کازان، شهر میزبان ایرانی‌ها در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ میلادی، واقع شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مسجد قل شریف

به گزارش شبکه خبری «البیان» در شهر کازان، قل شریف؛ بزرگ‌ترین مسجد روسیه قرار دارد که در ایام عید فطر مملو از جمعیت نمازگزاران و بازدیدکنندگان بود و مسلمانان حاضر در مسابقات جام‌جهانی به زیارت این مسجد تاریخی و زیبا در روزهای آخر ماه رمضان و عید فطر رفتند.

در کازان تعداد زیادی از هواداران تیم‌های مصر، مراکش و ایرانی حضور دارند و ۶ مسابقه جام جهانی در این شهر برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها بازی ایران و اسپانیا در روز چهارشنبه؛ سی‌ام خردادماه خواهد بود.

این برای نخستین‌بار نیست که مسجد قل شریف برای مسابقات ورزشی پذیرای مسلمانان بوده است، کازان در سال ۲۰۱۳ میزبان مسابقات المپیاد تابستانی دانشجویی و در سال ۲۰۱۵ میزبان مسابقات جهانی ورزش‌های آبی بوده است.

مسجد تاریخی قل شریف در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است، این مسجد به نام «سید قل‌شریف» یکی از رجال سرشناس مذهبی، عالم، شاعر و سیاست‌مدار و از فرماندهان دفاعی شهر کازان است که در این مسجد خدمت می‌کرده است.

مسجد قل شریف در سال ۲۰۰۵ میلادی نیز مرمت شده است، گنبد مسجد قل شریف ۳۹ متر ارتفاع دارد و دارای ۴ مناره به طول ۵۷ متر است همچنین این مسجد در دو طبقه ساخته شده است که یک طبقه آن به عبادت و یک طبقه دیگر به موزه‌ای اسلامی اختصاص دارد.
این شهر همچنین دارای تعدادی مساجد کوچک با مهندسی و طراحی زیبا نیز هست.

در این مسجد همچنین، بزرگ‌ترین قرآن جهان قرار دارد که ۶۳۲ صفحه دارد و وزن آن ۸۰۰ کیلوگرم است، این مسجد 19 هزار متر مربع مساحت دارد و برای ۱۵ هزار نمازگزار ظرفیت دارد.

این مسجد با طراحی زیبای خود در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.