تبیان، دستیار زندگی

بلایای الهی از نظر مومنان واقعی زیبا هستند

استاد حوزه علمیه گفت: سنت خداست که مومنان را به بلا دچار می‌کند اگر خداشناسی ضعیف باشد آن را زیبا نمی‌بیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام والمسلمین‌ محمد میرزامحمدی

حجت الاسلام والمسلمین‌ محمد میرزامحمدی استاد حوزه علمیه به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد الهادی به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند انسان را در زیباترین شکل آفریدند و آنچه را هم که نیاز ضروری ما بود در زیباترین شکل در اختیار ما قرار داد، اگر قرار شد که به عنوان مربی با ما سخن بگوید در زیباترین شکل در قالب کتابی به نام قرآن با ما سخن گفتند.

وی افزود: خدایی که همه چیز را در زیباترین شکل خود آفرید و در اختیار ما گذاشت  حتی ابتلائات را هم حسنه معرفی می‌کند، اراده خداوند است که مومن را در دنیا به بلا مبتلا کند که او رشد یابد سنت خداوند درباره تربیت مومن این نیست که او را در زخارف دنیا غوطه ور کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) عنوان کرد: حضرت فرمودند قصه مومن با ابتلائات همچون کفه ترازو است که هرچه درجه ایمان بالاتر درجه بلا هم بالاتر خواهد بود؛ بالاترین بلا را در عالم نبی مکرم اسلام(ص) دارند، احدی در عالم به اندازه پیامبر اکرم(ص) مصیبت ندیده است، تمام مصائب ائمه معصومین(ع) تا امام زمان(عج) از شاخه ابتلائات نبی مکرم اسلام(ص) است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند وقتی به شما مصیبتی در مال، نفس و فرزند وارد شد مصیبت پیامبر(ص) را یاد کنید؛ وقتی پیامبر(ص) به معراج مشرف شدند خداوند ندا داد که ما تو را در سه امر گرسنگی، انکار و ستیز مردم، ابتلائات اهل بیت(ع) مورد امتحان قرار می‌دهیم و پیامبر(ص) همه آنان را پذیرفتند.

وی گفت:  بدن ائمه معصومین(ع) حکم قرآن را دارد و کسی جز مطهرون آن را لمس نمی‌کند بر همین اساس هنگام شهادت تنها کسانی که اجازه داشتند به بدن ائمه معصومین(ع) دست بزند امام بود.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) اظهار داشت: مومن همچون زنبور عسل است اگر مردم می‌دانستند خداوند در داخل بدن مومن چه چیزی قرار داده او را نه تنها بوسه می‌زدند که او را می‌خوردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی با بیان اینکه حقیقت آفرینش برای مومن است، گفت: اما دنیا جایگاه مومن نیست؛ مومن در مدارج دنیا امتحان می‌دهد و هر چه بالاتر رود امتحان او سخت‌تر خواهد شد؛ پس دعا نکنیم که خدا ما را امتحان نکند چراکه هرچه از سوی خدا به انسان می‌رسد خیر و نیکویی است. امام سجاد(ع) هنگام اسارت می فرمایند خدا را سپاس که بر ما بلا نازل کرد.

وی با اشاره به اینکه جوهره مومن طلا است که اگر استغفار کند ماهیت طلای خود را به دست می‌آورد، بیان داشت: خداوند مومن را مرفه، مترف و بی‌درد قرار نداده است، هر گاه مرفهان بی درد حاکم جامعه شدند فساد می آورند، در فتنه ها فرار می‌کنند و در امتحانات نگران آقازاده‌های خود هستند، متاسفانه این همه ادله قرآنی و روایی داریم و باز هم سوراخ دعا را در انتخابات گم می کنند و آن وقت باید هزینه آن را بچه حزب اللهی ها بدهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مرفهان بی‌درد حتی ملی‌گرا و وطن پرست هم نیستند، اظهار داشت: آنها وطن فروش و خودفروش و ناموس فروش هستند؛ برخی از آنها اگر دو روز هم در دوران دفاع مقدس به جنگ رفتند برای گرفتن سلفی بود که روزی از قبل آن نان بخورند.

وی افزود: وفتب مرفه بی درد یک پستی را بگیرد اول به فکر امنیت خود و بلوکه نشدن ثروت خود و آقازاده های خود است مردم زیر موشک و توث و تانک باشند برای او اهمیتی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی با بیان اینکه خدا نمی‌خواهد مومن در عافیت گندیده شود، ابراز کرد: خداوند مومن را در کوره آتش انداخته و او را ذوب و خالص می‌کند، رمضان ماه ذوب شدن است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این مطلب که سکرات مومت، مریضی‌ها برای خلوص است، بیان داشت: خداشناسی ما ضعیف است که بلاها را زیبا نمی‌بینیم؛ مومنان و محبان اهل بیت(ع) اگر گناهکار هم باشند و وارد جهنم بشوند به مدد اهل بیت(ع) در آن جاودانه نخواهند ماند.

وی در پایان با بیان اینکه در فتنه های آخرالزمان ملازم زیارت عاشورا باشید که در دینداری شما را کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در عاشورا با آن همه بلا در گودال قتلگاه با لبان تشنه می‌فرمایند که من راضی به رضای الهی هستم اما ما در عافیت به رضای الهی راضی نیستیم، به همین دلیل ما را بردند سر سفره عاشورا تربیت کردند که عافیت طلب نباشیم.

منبع: خبرگزاری شبستان
 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.