تبیان، دستیار زندگی
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی گفت " اینكه كارها به صورت نمایشی و مانور تبلیغاتی انجام شود جزو كارهای دولت نهم نیست و ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی آبادی در مجلس شورای اسلامی ؛

اهل دروغ و نمایش نیستیم

علی آبادی در مجلس

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی گفت :  اینكه كارها به صورت نمایشی و مانور تبلیغاتی انجام شود جزو كارهای دولت نهم نیست و ما در كابینه متعهد شده‌ایم كه با مردم رو راست باشیم و به آنان دروغ نگوییم.

محمد علی‌آبادی  با بیان این این مطلب اظهارداشت در حقیقت برحسب وظیفه شرعی از چارچوب اخلاقیات و شرع خارج نخواهیم شد و با مردم سالم و برحسب حقایق و واقعیت‌ها برخورد می‌كنیم .

براین اساس سازمان تربیت بدنی هرگز به دنبال كارهایی كه جنبه نمایشی و تبلیغی صرف باشد ، نرفته است و براین باوریم كه مردم بهترین قاضی عملكرد مسوولان هستند ونمی‌توان سرآنان كلاه گذاشت .

روی این اصل نیز ما اهداف كلان ترسیمی در ورزش را پیش خواهیم برد و كاری نیز به چند نفری نداریم كه سیاسی با مسایل ورزش برخورد كرده و غرض ورزانه دست به تجزیه و تحلیل می‌زنند .

سازمان تربیت بدنی هر لحظه این آمادگی را دارد كه عملكردش را در معرض دید و قضاوت مردم قرار دهد .

وی اضافه كرد : توسعه چند برابری فضاهای ورزشی ، رشد ورزش قهرمانی و برنامه‌های گسترده در جهت ارتقای ورزش و نیل به قله‌های ورزشی دنیا ، مبین اقدامات و كارهای صورت گرفته در 20  ‪ ماه گذشته است .

استقلال و پرسپولیس مظلومند

علی آبادی : استقلال و پرسپولیس مظلومند

اما اینكه گفته شود باید به دو باشگاه مردمی و پرافتخار استقلال و پیروزی توجه و رسیدگی بیشتری شود ، این صحبت حقی است . این دو باشگاه با دارابودن وسعت ، قدرت، توانایی و جایگاه مردمی متاسفانه مظلوم واقع شده اند و دولت و سازمان تربیت بدنی به‌رغم تمامی توجهات مادی ومعنوی به استقلال و پیروزی ، نمی‌توانند بطور جامع و كامل از آنها حمایت مالی لازم را بعمل آورند تا این دو باشگاه نیز با یك ردیف بودجه مشخص همچون باشگاه های دیگر با خیال آسوده به حیات خود ادامه دهند .

من به عنوان مسوول سازمان تربیت بدنی و با این اعتقاد كه استقلال و پیروزی قلب تپنده ورزش در كشور هستند، مجدانه پیگیر رفع مشكلات این دو باشگاه هستم .

در سال 85  ‪ نیز كمك‌های بسیار خوبی از سوی سازمان به استقلال و پیروزی تعلق گرفت و از محدودیت‌های مالی آنها جلوگیری كردیم . با وجود این ، آنها برای رسیدن به یك آرامش روانی ثابت نیاز به اعتبارات مالی مطلوب و مجموعه‌هایی برای انجام تمرینات دارند تا به راحتی به فعالیت‌های خود ادامه دهند ، یقینا" سازمان این هدف را با جدیت دنبال و نهادینه خواهد كرد .

زیر ساخت ها باید توسعه یابد

رییس سازمان تربیت بدنی در عین حال با اشاره به اینكه توجه به امر ساخت و ساز و توسعه زیر ساخت‌ها در نفس ورزش جای دارد ، می‌افزاید : مطمئنا" ورزش یك كشور بدون در نظر گرفتن اصل تكمیل پروژه‌های عمرانی و احداث فضاهای مكفی در جهت قهرمان پروری ، قابلیت‌های اجرایی و عملیاتی خویش را تعریف نشده خواهد دید و به موازات آن نیز با نادیده انگاشتن جاذبه‌های قهرمانی و مدال آوری و نگاه صرف سخت افزاری و دور شدن از اصول رقابتی و كم توجهی به ورزشكاران و باشگاهها ، دچار تزلزل و سرخوردگی می‌شود .

وی از این منظر لزوم توجه به زیر ساخت‌ها و پروژه‌های ورزشی را پایه‌های یك ورزش قدرتمند توصیف كرده و می‌گوید : با بی‌اهمیت تصور كردن زیر ساخت ها ، ورزش تضعیف خواهد شد ولی اگر صرفا" تمام جهد و اهتمام سازمان ورزش را بر روی این مقوله به كار بندیم ، از بخش نرم افزاری كه همانا ورزشكاران و تیم‌ها هستند غافل خواهیم شد . بنا براین برای پیشبرد صحیح و مطلوب ورزش باید ساخت فضاهای ورزشی و نیز پیگیری مجدانه امور قهرمانی سرلوحه برنامه‌های ما قرار گیرند .

رییس سازمان تربیت بدنی با ملموس و عینی خواندن ساخت و سازها و دید علنی آحاد جامعه نسبت به افتتاح و احداث زمین‌ها و سالن‌های ورزشی خاطرنشان می كند : از آنجا كه ساختمان‌سازی در حوزه ورزش یك مبحث فیزیكی است ، به همان ترتیب راحت تر در نگاه مردم قرار می‌گیرد .

اما شاید نتوانیم بیش از 5  ‪ هزار نشست و جلسه كارشناسی با تمامی فدراسیونها ، انجمن‌ها ، كارشناسان و مسوولان ورزشی از نیمه دوم سال  84 ‪ 85 تا پایان سال ‪ در ارتباط با مسایل مختلف ورزش را به طور علنی برای همگان انعكاس دهیم و این شبهه برای برخی بوجود می‌آید كه سازمان تربیت بدنی صرفا" به دنبال ارتقای سطح سخت افزارهای ورزش است و به ابعاد قهرمانی توجه خاصی ندارد .

در حالیكه خلاف این دیدگاه در طول مدت عملكرد سازمان تربیت بدنی در دولت نهم به اثبات رسیده و نمونه مثال زدنی آن ، صعود چهارپله‌ای ورزش ایران از جایگاه دهم دوره گذشته به رتبه ششم جدول مدالهای بازیهای آسیایی دوحه است و امروز در بسیاری از رشته‌هایی كه نام ایران در مدال آوری مطرح نبوده ، در حال رسیدن به آن جایگاه شایسته و رفیع هستیم .

وی جهش برخی رشته‌های پایه در كسب سهمیه المپیك و مدال آوری را یك اتفاق خوشایند دانسته و اضافه می‌كند : در سالجاری ، 5 ‪ سهمیه المپیك پكن را فقط در رشته دوومیدانی كسب كرده‌ایم و این در حالی است كه تا این زمان هیچگاه در این رشته موفق نشده بودیم كه با عبور از حد نصاب‌های در نظر گرفته شده ، حتی یك سهمیه المپیك را به دست بیاوریم و اگر هم در مقاطعی سهمیه‌ای نصیب ما می‌شد از راه سهمیه‌های افتخاری بود .

امروز دوومیدانی كاران كشورمان با شایستگی و قدرت و شكستن ركوردها به المپیك راه می‌یابند و با برنامه ریزیهای انجام شده در رشته‌هایی همچون تیراندازی با كمان ، قایقرانی ، ژیمناستیك و دوومیدانی ورزشكاران خود را در فینال بازیهای آسیایی دیدیم كه امری بی‌سابقه به شمار می‌رفت .

امروز تمام فدراسیونهای ما دارای برنامه بلند مدت و پنج ساله هستند

علی آبادی با تاكید براین نكته كه اختصاص و صرف وقت در امور جاری ورزش بیش از زمان مصرف شده در امر ساخت و ساز بوده است ، در خصوص آینده نگری فدراسیونهای ورزشی و افزایش اعتبارات ورزش كشور تصریح می‌كند : امروز تمام فدراسیونهای ما دارای برنامه بلند مدت و پنج ساله هستند و با تاسی از این برنامه افق آینده شان را ترسیم كرده‌اند . ضمن آنكه سازمان تربیت بدنی با پیگیریهای مكرر، اعتبار ورزش كشور را به بیش از دو برابر افزایش داده است و برای افزایش درآمد ورزش از بند "ب" ، جلسات منظم و مكاتبات مستمر و پیگیر با وزیران ، استانداران و مدیران صنایع بزرگ برگزار كرده ایم و حاصل این تلاش ها، افزایش سه برابری بودجه جاری و درآمد فدراسیونها و ادارات كل تربیت بدنی استانها بوده و یقینا" این دستاورد تاثیر خود را در گسترش ورزش كشور نشان خواهد داد .

اعتبار استانها کارشناسی شد

از طریق سفرهای متعدد رییس ، معاونان و مدیران سازمان به استانها و وارد شدن به لایه‌های هیات‌های شهرستانی به این نتیجه رسیدیم كه در سالهای گذشته به هرهیات شهرستانی به طور میانگین سالیانه ‪ 50 ‬هزار تومان اعتبار اختصاص می‌یافت و این یعنی تعطیلی ورزش در آن بخش .

بعد از كارشناسی‌های دقیق ، امسال باید به هر یك از هیات‌های استانی بیش از یك میلیون تومان اعتبار تخصیص یابد و این مبلغ  20 ‪ برابر دوسال قبل است و همانا نشانه‌ای از توسعه ورزش در كشور است .

باید چهارم آسیا شویم

رییس سازمان تربیت بدنی حجم فعالیت‌های صورت گرفته در بخش ورزش كشور را در راستای كسب موفقیت در بازیهای آسیایی ‪ 2010 گوانگجو برشمرده و می افزاید : به این نتیجه رسیده‌ایم كه دربازیهای آسیایی سال ‪ 2010 باید جایگاهی به مراتب بالاتر از دوره قبل كسب كنیم و حداقل رتبه چهارم آسیا به ورزش ایران تعلق بگیرد.

در دو سال گذشته ، كارشناسان و مدیران سازمان دسترسی به رتبه‌های هشتم و نهم را سخت و غیر ممكن می‌پنداشتند ولی امروز با عملكرد ورزشی گسترده سازمان و فعالیت كارشناسی و توسعه ورزش ، این باور و اعتقاد در میان همه به وجود آمده كه می‌توانیم جایگاه چهارم آسیا را تصاحب كنیم و قرار گرفتن در جمع  4 ‪  كشور برترورزش آسیا در واقع به معنای قرار گرفتن در جمع  12 ‪ كشور نخست دنیا است .

از استعداد یابی غافل نمی شویم

علی آبادی برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان را در چارچوب فعالیت‌های گسترده فكری ، مدیریتی و علمی سازمان در جهت توسعه ورزش ذكر كرده و می‌گوید : در این المپیاد هر استان در 30 ‪ رشته شركت خواهد كرد و یك دوره مسابقات بسیار گسترده و سنگین را میان 30 ‪ استان كشور شاهد خواهیم بود و برترین‌های كشور در بخش ورزشكاران معرفی و شناسایی خواهند شد.

به این ترتیب سازمان تربیت بدنی علاوه بر یك حركت بزرگ استعدادیابی در جهت شناختن جوانان توانا و جویای نام كشورمان ، عملكرد استانها را قابل لمس و عینی خواهد كرد و پتانسیل ورزش هر استان را برای مسوولان سیاسی و اجرایی آن استان مشخص می‌كندو برای فعالیت‌های روز افزون ورزش در شهرها انگیزه مضاعف ایجاد می‌شود .

مطالب مرتبط :