تبیان، دستیار زندگی

لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌های فناوری و نوآوری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم افزایش تعداد مراکز نوآوری، گفت: این مراکز باید با حمایت بخش خصوصی و در دانشگاه‌ها ایجاد شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ستاری
سورنا ستاری در حاشیه بازدید و آغاز به کار مرکز نوآوری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در زمینه توسعه زمینه‌های نوآوری در میان دانشگاه‌ها پیشتاز است، اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید در زمینه ایجاد مراکز نوآوری و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای تجاری‌سازی ایده‌ها پیشگام باشد.
وی افزود: دانشگاه‌ها با ایجاد فضای لازم در زمینه نوآوری به ثبت ایده‌ها و تبدیل آن به محصول به دانشجویان کمک کنند و مشاوره‌های لازم در این زمینه که چه مراحلی باید طی شود تا ایده‌های آنان تجاری‌سازی شوند به صورت مشاوره بیان شود.
ستاری خاطرنشان کرد: باید یک سیستم و اکوسیستم در دانشگاه‌ها شکل بگیرد و در این زمینه کمک‌های لازم به دانشجویانی که ایده‌های با قابلیت تجاری‌سازی دارند کمک کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تنها دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این زمینه مؤثر باشد و دولت هم می‌تواند مشاوره‌های لازم برای توسعه این کسب و کارها را بر دوش بکشد. علاوه بر این معتقدم که نباید این شرکت‌ها کمک مالی شود چرا که از بازار رقابت حذف خواهد شد بنابراین نیاز است تا سرمایه‌گذاران و دانشگاه‌ها در این زمینه ورود کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی برای بیمه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده‌اید، گفت: خوشبختانه هفته گذشته با آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم تا بر اساس آن بیمه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در دو مرکز تخصصی انجام شود.
ستاری افزود: معتقدیم که شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه مالیات، بیمه، گمرک دسترسی به تسهیلات و سرمایه‌گذاران به طور جدی ورود کردند و در این زمینه بیمه هم باید به عنوان یکی از اصول توسعه این شرکت‌ها وارد عمل شود. 
منبع:فارس