تبیان، دستیار زندگی
گروهی از مردم فقط برای ایراد گرفتن از دیگران زندگی می‌کنند. شما این‌طور نباشید، اگر در کار کسی ایرادی مشاهده کردید، مثل یک معلم به او گوشزد کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هر روز، بهتر از دیروز

راه های ساده، برای‌رسیدن به موفقیت (2)

همیشه در اوج......

قسمت اول(مثل برنده ها بیاندیش!)

1-  انتقاد نکنید.

گروهی از مردم فقط برای ایراد گرفتن از دیگران زندگی می‌کنند. شما این‌طور نباشید، اگر در کار کسی ایرادی مشاهده کردید، مثل یک معلم به او گوشزد کنید. کسی را مسخره نکرده و بیش از حد شکایت نکنید. زمانی هم که کاری شایسته ی ستایش است، تحسین کنید.

2- مودب باشید.

سعی کنید در برخورد با دیگران همیشه مودب، مشتاق و علاقه‌مند باشید. مردم در مورد ما با نحوه ی برخوردمان با آن‌ها قضاوت می‌کنند. خوش‌خلق باشید و رفتارتان را اصلاح کنید.

3- با انتقادهایی که از شما می‌شود به خوبی برخورد کنید.

وقتی کسی از شما انتقادی می‌کند، ابتدا ببینید منبع معتبری دارد یا خیر. راحت است که انتقاد را نادیده بگیرید و پیش خود بگویید: «طرف حسود بود.» اما خوب است که گهگاه خودمان را همان‌طور که دیگران می‌بینند، ببینیم. روی انتقادات دیگران فکر کنید و توصیه‌ها را نادیده نگیرید.

4- الگو باشید.

همیشه کارها را طوری انجام دهید که انتظار دارید دیگران انجام دهند. این کار بسیار تأثیرگذار است و در کل شرکت، انعکاس پیدا می‌کند. اگر همیشه کارهایتان را به بهترین نحو انجام دهید، در کارتان نمونه خواهید شد و دیگران نیز به عنوان یک سرمشق از شما پیروی می‌کنند.

5- صبور باشید.

چیزی به اسم موفقیت یک شبه، یا یک شبه ره صد ساله رفتن وجود ندارد. حتی آن‌ها که به نظر شما یک دفعه موفق شدند نیز مطمئن باشید که برای رسیدن به این موفقیت زمانی طولانی تلاش کرده‌اند. رسیدن به موفقیت نیازمند گذر زمان است. باید صبور باشید و همیشه هدف را در ذهن‌تان نگاه دارید.

6- چیزهای جدید بیاموزید.

سعی کنید همیشه در زمینه کاری‌تان از اطلاعات روز با خبر شوید و علوم جدید مربوطه را یاد بگیرید. همیشه سطح دانش خود را بالاتر از دیگران نگاه دارید، تا موفق شوید.

منبع : مجله موفقیت – با تغییروتلخیص

مقالات مرتبط :

خود را دست کم نگیرید

زندگی هدفمند

گذشته را رها کن، به آینده بیاندیش

انسان های موفق چه خصوصیاتی دارند

چگونه فردی دوست داشتنی شویم ؟

آینده ای درخشان داشته باشید  

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.