تبیان، دستیار زندگی

توضیحات مسئول رسانه‌ای فیفا

در مورد ایران باید بگویم چون ایران زبان مشترک با بقیه کشورهای عربی خاورمیانه و آفریقای شمالی ندارد نمی‌تواند به فیفا مراجعه کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
توضیحات مسئول رسانه‌ای فیفا
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، در مورد اینکه برای گرفتن حق پخش تلوزیونی مسابقات و حضور گزارشگر چه اقداماتی باید انجام شود، گفت: برای منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی امتیاز پخش بازی‌ها به بین اسپورت فروخته شده است. قبلا امتیاز پخش مسابقات برای شبکه ART عربستان بود. بین اسپورت قبلا به نام الجزیره بود. در آن زمان شبکه عربستانی امتیاز پخش را به الجزیره نمی‌فروخت که آنها رفتند شبکه ART عربستانی را خریدند.  در این منطقه کشورهایی که قصد دارند مسابقات را پخش کنند باید اشتراک را از بین اسپورت بخرند.

یکی از ویژگی‌های حق پخش این است که اگر خواهان حضور خبرنگار در ورزشگاه هستیم باید رزرو صورت بگیرد.



وی افزود: در مورد ایران باید بگویم چون ایران زبان مشترک با بقیه کشورهای عربی خاورمیانه و آفریقای شمالی  ندارد نمی‌تواند به فیفا مراجعه کند. با توجه به حضور در این منطقه باید به بین اسپورت مراجعه کنیم. وقتی که ما این امتیاز را می‌خریم شرایط متفاوتی به وجود می‌آید. ما می‌توانیم پخش بازی و برنامه نیم ساعته قبل از بازی به نام فیفا مکس را خریداری کنیم.

مسئول رسانه‌ای فیفا برای تیم ملی فوتبال ایران، گفت: یکی از ویژگی‌های حق پخش این است که اگر خواهان حضور خبرنگار در ورزشگاه هستیم باید رزرو صورت بگیرد. باید خط تلویزیون به او اختصاص داده شود که این مسائل دارای قیمت مشخص است. برای داشتن گزارشگر در ورزشگاه، گرفتن مصاحبه بعد از بازی باید هزینه‌هایی که مشخص شده پرداخت شود و در آن صورت می‌توان این اقدامات را انجام داد.
منبع: خبرگزاری فارس