تبیان، دستیار زندگی
فیلم سینمایی "به رنگ ارغوان" در سال 83 ساخته شده است. این فیلم که به فعالیت یکی از اعضای وزارت اطلاعات کشور می پردازد از ابتدای تولید به خاطر داستان خاص آن با ایجاد حساسیت هایی مواجه شد و در نخستین برخورد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزیر اطلاعات اجازه اکران "به رنگ ارغوان" را می دهد؟

فیلم به رنگ ارغوان

دست‌اندرکاران فیلم سینمایی "به رنگ ارغوان" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا همچنان در انتظار گرفتن پاسخ مثبت از وزیر اطلاعات هستند تا بتوانند فیلم را روی پرده سینماها ببرند.

فیلم سینمایی "به رنگ ارغوان" در سال 83 ساخته شده است. این فیلم که به فعالیت یکی از اعضای وزارت اطلاعات کشور می پردازد از ابتدای تولید به خاطر داستان خاص آن با ایجاد حساسیت هایی مواجه شد و در نخستین برخورد از فهرست فیلم های شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر سال 83 بیرون کشیده شد.

در همان زمان حاتمی کیا اعلام کرد به دنبال توافق با وزیر اطلاعات از نمایش فیلم در جشنواره چشم پوشی کرده است. هر چند معاونت سینمایی وزارت ارشاد از صدور مجوز نمایش و اکران عمومی فیلم دفاع کرد. پیگیری برای نمایش عمومی فیلم در سال 84 با تلاش های تهیه کننده ادامه پیدا کرد. اما وزیر اطلاعات جدید نیز اکران فیلم را صلاح ندانست.

معاون سینمایی دولت کنونی نیز با سلب مسئولیت از خود به فیلم "مجوز مشروط" داد و اکران "به رنگ ارغوان" را منوط به اجازه از وزارت اطلاعات دانست. همان سال فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شد، اما حتی به این فیلم اجازه داده نشد تا در سینمای ویژه رسانه های گروهی به نمایش در بیاید. در این جشنواره فیلم سینمایی "به نام پدر" حاتمی کیا در بخش مسابقه شرکت کرد.

در سال 85 نیز خبر جدیدی راجع به اکران این فیلم انتشار نیافت. البته صحبت هایی در خصوص نمایش فیلم در جشنواره فیلم پلیس مطرح شد که به گفته مدیران جشنواره به علت نرسیدن نسخه قابل نمایش آن را از فهرست آثار شرکت کننده خارج کردند. درخواست فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر سال گذشته نیز به نتیجه ای نرسید. سید جمال ساداتیان، تهیه کننده فیلم به تازگی از مذاکرات جدید با مدیران وزارت اطلاعات درباره اکران این فیلم خبر داده است.

داستان فیلم سینمایی "به رنگ ارغوان" درباره یکی از عوامل ضدانقلاب با نام مستعار شفق است که پس از سال ها تصمیم می گیرد به ایران بازگردد و با دخترش ارغوان دیدار کند. یکی از مأموران امنیتی به نام بهزاد در پوشش دانشجو وارد دانشکده می شود و دختر را تحت نظر می گیرد. در این میان بهزاد به ارغوان علاقمند می شود و در شرایطی قرار می گیرد که باید میان حرفه و علاقمندی اش یکی را انتخاب کند.

حمید فرخ نژاد، خزر معصومی، فرهاد قائمیان، مهرداد ضیائی، کورش تهامی، مزدک رستمی، نوال شریفی، امیرحسین کهرم، محمدعلی اینانلو و بهناز توکلی تعدادی از بازیگران این فیلم هستند.

مطالب مرتبط:

خلاصه داستان «به رنگ ارغوان»

تكذیب خبر نمایش فیلم به رنگ ارغوان

آخرین فیلم «حاتمی كیا»

بنام پدر: به رنگ خانواده

حاتمی کیا با" به رنگ ارغوان" می آید

«به رنگ ارغوان» حاتمی كیا در جشنواره پلیس

آیا ابراهیم حاتمی‌کیا هنوز زنده است؟

منبع: مهر