تبیان، دستیار زندگی

برقراری مجدد حق عائله‌مندی زنان مجرد

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با در نظرگرفتن وضعیت اقتصادی موجود نسبت به ارائه راهکارهای قانونی جهت برقراری مجدد حق عائله‌مندی زنان مجرد شاغل در آموزش و پرورش به دولت اقدام لازم صورت گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
معلمان
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در نامه‌ای به دکتر خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به قطع حق عائله‌مندی فرهنگیان مجرد اعتراض کرد.

در این نامه آمده است: آموزش و پرورش حق عائله مندی فرهنگیان مجرد را قطع کرده است، معلمان مجرد برای حمایت از خانواده فرصت تشکیل خانواده را از دست داده‌اند.

وزارت آموزش و پرورش براساس رأی صادره از سوی دیوان عدالت اداری در اسفند ماه سال 96 اقدام به قطع حق عائله مندی خانم‌های مجرد شاغل کرده است. این گروه از فرهنگیان اغلب به علت تقبل هزینه‌های خانواده به ویژه نگهداری از پدر و مادر فرصت ازدواج و تشکیل خانواده را از دست داده‌اند و در حال حاضر نیز تنها مرجع تأمین معاش خانواده به شمار می‌رود.

با در نظرگرفتن وضعیت اقتصادی موجود و شرایط ذکر شده نسبت به ارائه راهکارهای قانونی جهت برقراری مجدد حق عائله‌مندی زنان مجرد شاغل در آموزش و پرورش به دولت اقدام لازم صورت گیرد.

اخیرا وزارت آموزش و پرورش بخشنامه اصلاح تاریخ اجرای قطع کمک هزینه عائله مندی مستخدمین زن مجرد را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه مورخ 7 اسفند 96 که در اجرای دادنامه مورخ 18 مهر 96 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و نامه مورخ 5 خرداد 97 دیوان محاسبات کشور به آگاهی می‌رساند: پرداخت کمک هزینه عائله مندی به مستخدمین زن مجردی که قبلا سابقه ازدواج نداشتند از تاریخ صدور رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری «18 مهر 96» مجوزی ندارد و لازم است احکام قطع کمک هزینه عائله مندی افراد مشمول به تاریخ فوق اصلاح شود.
منبع: خبرگزاری تسنیم