تبیان، دستیار زندگی

بیلد: مرکل خواستار نشست ویژه اروپایی در زمینه پذیرش پناهجویان است

یک روزنامه آلمانی نوشت که با وجود افزایش تنش ها در دولت ائتلافی آلمان و ادامه اختلاف میان کشورهای اروپایی در زمینه سیاست پذیرش پناهجویان، صدراعظم آلمان می خواهد تا نشست ویژه‌ای در این زمینه این در سطح کشورهای اروپایی برگزار شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بیلد: مرکل خواستار نشست ویژه اروپایی در زمینه پذیرش پناهجویان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواستار مذاکره اروپایی درباره پناهجویان شد.

روزنامه آلمانی بیلد امروز یکشنبه با اعلام این خبر نوشت که آلمان با توجه به حواشی به وجود آمده در زمینه سیاست دولت این کشور در مورد پذیرش پناهجویان می‌خواهد چنین نشستی برگزار شود تا این مسئله پیش از نشست سران اروپایی در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن (۷ و ۸ تیرماه) به رایزنی گذاشته شود.

مرکل می‌خواهد تا به وسیله این رایزنی با  یونان، ایتالیا و اتریش در مورد پذیرش پناهجویان، راهکاری به دست آید. یکی از اعضای دولت ایتالیا که نامش افشا نشد در این مورد به بیلد گفت: «هنوز در این مورد توافقی به دست نیامده است ما در مرحله برنامه‌ریزی هستیم.هنوز کاملا مشخص نشده است که این نشست چه زمانی برگزار خواهد شد.» این روزنامه اعلام کرده است که احتمال دارد اواخر هفته آینده نشستی برگزار شود.

سخنگوی دولت آلمان تاکنون به خبر این روزنامه واکنش نشان نداده است. مرکل معتقد است که سیاست پذیرش پناهجویان فقط در صورتی می‌تواند موفق باشد که در سطح اروپایی مورد پذیرش قرار گیرد. در دولت ائتلافی آلمان، حزب دموکرات‌مسیحی به ریاست مرکل خواهان اجرای سیاست درهای باز است و این در حالی است که هم‌پیمان نزدیک این حزب یعنی سوسیال‌مسیحی‌ها طرح مورد نظر خود را ارائه داده است؛ طرحی که بر طبق آن آلمان می‌تواند پناهجویان را که به مرز آلمان مراجعه می‌کنند را اخراج کند.

میان کشورهای اروپایی در زمینه پذیرش شمار بالای پناهجویان که بیشتر آنها از غرب آسیا راهی این قاره می‌شوند، اختلاف وجود دارد.  این موضوع با توجه به اقدام اخیر ایتالیا مبنی بر نپذیرفتن کشتی حامل پناهجویان و واکنش انتقادی فرانسه، بار دیگر در مرکز توجه قرار گرفت.

نتهای‌پیام/م

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .