تبیان، دستیار زندگی

انتشار ۴ کتاب برای کودکان و نوجوانان

رمان «شاهزاده خانم و کره اسب» و کتاب‌های «گفتگو با دخترهایم درباره عدم خشونت»، «گفتگو با مردم درباره غرب» و «گفتگو با فرزندانم درباره فرازمینی‌ها» از مجموعه «گفتگو با» برای کودکان و نوجوانان منتشر شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کتاب های کودک و نوجوان

 کتاب «شاهزاده خانم و کره اسب» نوشته استیسی گرِگ با ترجمه معصومه رستم‌زاد در ۳۰۴ صفحه با شمارگان ۱۶۵۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزارتومان در نشر آفرینگان برای کودکان منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: هر دختری آرزو دارد شاهزاده باشد اما شاهدخت هیا آرزوهای دیگری دارد. او که یک بار توی صندوق عقب  ماشین پادشاه قایم شد و با پدرش به مأموریت‌ رفت، دوست ندارد شبیه شاهزاده‌ها لباس بپوشد و مثل خانم‌های باوقار رفتار کند. اما خدمتکار این را نمی‌فهمد. شاهدخت در یکی از نامه‌هایش به مامان هم این را نوشته:

«فرانسیس دوست دارد مثل شاهزاده خانم‌های تو کتاب قصه‌ها باشم. توی قلعه‌ام حبس شوم، دمپایی‌های شیشه‌ای و لباس باشکوه بپوشم و تاج طلا بگذارم. آخر کدام آدم عاقلی دمپایی شیشه‌ای می‌پوشد؟ اگر دست خودم بود همیشه شلوار کاری می‌پوشیدم.»

شاهدخت عاشق اسب‌هاست و بهترین روز عمرش روزی است که پادشاه به او کره‌اسبی هدیه می‌دهد. از آن به بعد خوشی شاهدخت در عشق به کره‌اسبش خلاصه می‌شود و در رویاهایش می‌بیند که با کره‌اسبش توانسته مدال بگیرد. او به کره‌اسب وابسته می‌شود و ماجراهای این رمان را یکی‌یکی پشت سر می‌گذارد...

 همچنین کتاب «گفتگو با مردم درباره غرب» نوشته روژه-پل درووا با ترجمه مهدی ضرغامیان  در ۷۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۶۰۰۰ تومان در نشر یادشده منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: منظور از «غرب» چیست؟

واژه «غرب» به آمریکا اشاره دارد یه به اروپا؟ با به هر دو؟

آیا غرب به موقعیت جغرافیایی خاصی گفته می‌شود یا به شکل خاصی از تمدن؟

آیا غرب به شکل جامعه اشاره دارد یا به ثروت آن؟

آیا غرب شایسته مدح است یا لایق لعن؟

روژه-پل درووا، نویسنده و فیلسوف فرانسوی، در این کتاب کوشیده است، ضمن گفت‌وگوهایی ساده و روشن، منظور از «غرب» را توضیح دهد و با نگاهی بی‌طرف مزایا و معایب آن را برشمارد.

دیگر کتاب نشر آفرینگان، «گفتگو با دخترهایم درباره عدم خشونت» نوشته ژاک سِمُلَن با ترجمه مهدی ضرغامیان  است که در ۶۰ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و بهای ۶۰۰۰ تومان راهی بازار کتاب شده است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: شکل‌های مختلف خشونت در همه‌جا دیده می‌شود. کافی است اخبار هر روزه را مرور کنیم تا نمونه‌های آن را در کوچه و خیابان، مدرسه و روابط کشورها ببینیم.

بهترین راه مقابله با برخوردهای خشونت‌آمیز چیست؟

آیا در پیش گرفتن راه و روش عدم خشونت می‌تواند به ما کمک کند؟

آیا عدم خشونت به معنای انفعال و دست روی دست گذاشتن است؟

آیا در تاریخ پرخشونت جهان انسان‌هایی بوده‌اند که با روش عدم خشونت در جامعه تحول ایجاد کرده باشند؟

ژاک سِلُمَن، که از طرفداران عدم خشونت است و آثار فراوانی در این زمینه به چاپ رسانده است، در این کتاب تلاش دارد ضمن گفت‌وگوهایی صمیمانه با دخترانش، اهمیت شیوه عدم خشونت و دستاوردهای آن را به همگان نشان دهد.

 همچنین  کتاب «گفتگو با فرزندانم درباره فرازمینی‌ها» نوشته رولان لوئوک با ترجمه مهدی ضرغامیان در ۸۴ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۶۰۰۰ تومان در دسترس نوجوانان قرار گرفته است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: آیا فرازمینی‌ها وجود دارند؟

کجا می‌توانیم آن‌ها را بیابیم؟

شباهت‌ها و تفاوت‌هایشان با ما چیست؟

بیشتر به ما شبیه‌اند یا به جانوران؟

آیا فرازمینی‌ها ما را نظاره می‌کنند؟ آیا ممکن است روزی با آن‌ها ملاقات کنیم؟

رولان لوئوک، اخترفیزیکدان فرانسوی و نویسنده بیش از بیست اثر علمی، با دو فرزند خود درباره موجودات فرازمینی به گفت‌وگو می‌نشیند و می‌کوشد به کمک داستان‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی نظیر آواتار، جنگ ستارگان، و بیگانه تصورات ما را از فرازمینی‌ها روشن کند. او همچنین از طرح‌های علمی گوناگونی بحث می‌کند که دانشمندان کوشیده‌اند به کمک آن‌ها با فرازمینی‌ها ارتباط برقرار کنند.

منبع: ایسنا